مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان از احداث ۳هزار و ۵۷۰واحد مسکونی شهری در این استان خبر داد. محمد شهیدزاده در جمع خبرنگاران افزود: ساخت یک‌هزار و ۷۰ واحد از این تعداد در سال ۸۵ آغاز شده و امسال ساخت مابقی این واحدها با استفاده از تسهیلات بانکی و منابع داخلی شروع می‌شود.

به گزارش ایرنا، وی سال ۸۵ را بهترین سال از نظر تامین اعتبار برای بنیاد مسکن استان قلمداد کرد و گفت: پارسال در مجموع ۲۴۸میلیارد ریال اعتبار به این بنیاد اختصاص داده شد که توجه دولت در این خصوص را نشان می‌دهد. مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان، از مجموع ۱۲مصوبه هیات‌ دولت در بخش مسکن استان، دو مورد را مربوط به بنیاد مسکن دانست و گفت: یکی از این مصوبات شامل احداث ۵۰۰واحد مسکونی شهری است. شهیدزاده ادامه داد: در نشست اخیر اعضای کمیسیون مسکن و شهرسازی، زمین مورد نیاز برای این پروژه از طریق سازمان مسکن و شهرسازی تامین و مقرر شد ۴۰میلیارد ریال از طریق استانداری به صورت یارانه برای این کار در اختیار بنیاد مسکن قرار گیرد.

وی مقاوم‌سازی ۱۵هزار واحد مسکونی روستایی در استان را مصوبه دوم دولت عنوان کرد و اظهار داشت: با تامین ۴۱۶میلیارد و ۱۰۰میلیون ریال، این مصوبه اجرایی خواهد شد و با این کار تعداد واحدهای مسکونی روستایی که از سال ۸۴نسبت به نوسازی آنها اقدام شده تا پایان سال ۸۶ به ۲۸هزار و ۳۰۰واحد می‌رسد. شهید‌زاده تاکید کرد: تا پنج سال آینده تمامی روستاهای کشور ایمن‌سازی می‌شوند. شهیدزاده در ادامه از تهیه طرح هادی برای ۱۸۹روستا و اجرای طرح هادی ۲۴۰روستا در سال ۸۵ خبر داد و اظهار داشت: برای اینها به ترتیب ۱۳‌میلیارد و ۲۲۰میلیون ریال و ۲۲۸میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده که تا پایان تیر امسال هزینه می‌شود.