معاون فنی و عمرانی شهردار تهران، گفت: با تکمیل بزرگراه‌های امام‌علی‌(ع) و رسالت، شرق تهران با معضل‌ ترافیک خداحافظی می‌کند. دکتر احمد دنیا مالی، معاون فنی و عمرانی شهردار تهران با بیان این مطلب به خبرگزاری موج افزود: بر اساس برنامه‏ریزی‏های انجام شده تکمیل بزرگراه رسالت به طول ۲۲‌کیلومتر حدود ۱۵۰میلیارد تومان هزینه در بر دارد.

به گفته وی، بزرگراه رسالت به طول ۹کیلومتر به عنوان یکی از طولانی‌ترین شریان‌های بزرگراهی تهران از سرخه‌حصار شروع و به خارج از محدوده منطقه۲۲ شهرداری تهران ختم می‏شود.

دنیا مالی اعتبار احداث دو پل بر روی میدان رسالت را ۳۵‌میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: با تکمیل طرح تقاطع غیرهم‌سطح میدان رسالت، مشکلات‌ترافیکی منطقه چهار رفع می‏شود.

بزرگراه رسالت یکی از مسیرهای شریان اصلی شرقی، غربی تهران است که وسایل نقلیه را از سه راه آزمایش در شرق تهران به منتهی‏الیه انتهای محدوده منطقه ۲۲تهران در مرز شرقی شهر کرج با تهران هدایت می‏کند.

از سوی دیگر بزرگراه امام‌علی(ع) نیز به عنوان یکی از بزرگراه‌های اصلی شمالی، جنوبی در شرق تهران به دلیل دارا بودن تقاطع با اغلب بزرگراه‌ها و خیابان‏های شرقی،‌ غربی در شبکه بزرگراهی شرق تهران از اهمیت ویژه‏ای برخوردار است.