تعاونی‌ها معضل مسکن راحل می‌کنند

ایرج ندیمی با اشاره به تامین مالی ساخت واحدهای مسکونی جدید و حل مشکل زمین از سوی دولت گفت: با حمایت دولت، تعاونی‌ها قادر به حل معضل مسکن کشور هستند. رییس فراکسیون تعاون مجلس در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر در ارتباط با حمایت دولت از تعاونی‌های مسکن و انبوه‌سازان گفت: حداقل چند میلیون از خانوارهای کشور درگیر مسائل اجاره و تهیه مسکن هستند و در عین حال نیز چند میلیون واحد مسکونی نیاز به بازسازی و استحکام دارند.

ایرج ندیمی تصریح کرد: تامین مسکن یکی از هزینه‌های هفت‌گانه خانوارها در کنار مسائل دیگری همچون حمل‌ونقل، آموزش، بیکاری و غیره است که هر حرکتی برای حل مشکلات مسکن می‌تواند تاثیرات مثبت فراوانی داشته باشد.

رییس فراکسیون تعاون مجلس بیان کرد: کمک به افزایش رضایتمندی در مردم و امید به بهبود وضع مسکن در آینده می‌تواند تاثیر قبل ملاحظه‌ای را داشته و از سویی به افزایش تولید و اشتغال در کشور کمک کند.

ندیمی افزود: با رونق گرفتن ساخت‌وسازها در حوزه مسکن و حمایت دولت از تعاونی‌ها و انبوه‌سازان می‌توان علاوه بر حفظ اشتغال ایجاد شده در گذشته در بخش مسکن، به افزایش آن نیز امیدوار بود.

وی همچنین به تجربه موفق تعاونی‌های مسکن اشاره کرد و گفت: از دلایل ضعف تعاونی‌ها در گذشته می‌توان مساله زمین و هزینه‌های خرید آن را نام برد که با ارائه زمین رایگان از سوی دولت، این مشکل نیز برطرف شده است.

رییس فراکسیون تعاون مجلس، تامین مالی ساخت واحدهای مسکونی جدید در قالب تعاونی‌ها را راهی برای کاهش قیمت تمام‌شده مسکن دانست و ادامه داد: حمایت دولت از بخش‌های خصوصی و تعاونی، در حقیقت کمک به خود دولت در جلب رضایتمندی مردم است. ندیمی کم‌توجهی بانک‌ها در گذشته برای ارائه تسهیلات به تعاونی‌های مسکن را نیز به عنوان یکی دیگر از معضلات یاد کرد و گفت: این مشکل نیز با تقویت و پوشش مالی صورت گرفته از سوی دولت به نوعی حل شده است.