با خارج شدن ۴۰ سکوی نفتی و گازی دیگر در آمریکا طی هفته جاری، تعداد سکوهای این کشور به ۹۸۸ سکو رسید. این تعداد سکوی فعال نفتی و گازی در آمریکا نسبت به مدت مشابه سال گذشته تقریبا به نصف کاهش یافته است.به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از‌ای بی‌سی‌نیوز، با پایین ماندن قیمت نفت در بازار جهانی، ۴۰ سکوی نفتی و گازی دیگر در آمریکا طی هفته جاری از مدار تولید خارج شدند.بنا به اعلام شرکت خدمات میادین نفتی بیکر هاگز، با غیرفعال شدن این تعداد سکو، تعداد کل سکوهای نفتی و گازی فعال در آمریکا به ۹۸۸ واحد کاهش یافت.این نخستین بار از سپتامبر سال ۲۰۰۹ است که تعداد سکوهای فعال در آمریکا به زیر هزار واحد کاهش یافته است. بر همین اساس در حال حاضر تعداد سکوهای نفتی این کشور ۷۶۶ و تعداد سکوهای گازی آن نیز ۲۲۵ سکو محاسبه شده است.این تعداد سکوی فعال نفتی و گازی در آمریکا نسبت به مدت مشابه سال گذشته تقریبا به نصف کاهش یافته است؛ چرا‌که در مدت مشابه سال قبل ۱۸۳۱سکو در آمریکا فعال بوده است. بیشترین تعدا سکوهای نفتی و گازی فعال در آمریکا مربوط به سال ۱۹۸۱ با تعداد ۴۵۳۰ سکو و کمترین آن مربوط به سال ۱۹۹۹ با ۴۸۸ واحد است.

تداوم افزایش ذخیره‌سازی نفت خام در آمریکا

دراین بین اداره اطلاعات انرژی آمریکا روز چهارشنبه (١٩ فروردین ماه) از افزایش حدود ١١ میلیون بشکه‌ای ذخیره‌سازی نفت خام این کشور در هفته پیش‌روی میلادی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد که ذخیره نفت خام این کشور در هفته منتهی به سوم آوریل (١٤ فروردین ماه)، برای سیزدهمین هفته پیاپی، با ۹۵/ ۱۰ میلیون بشکه افزایش به ۴/ ۴۸۲ میلیون بشکه رسیده که بالاترین میزان افزایش در ١٤ سال اخیر به شمار می‌رود.

به گفته این موسسه، همچنین ذخیره بنزین آمریکا در هفته یادشده با رشد بی‌سابقه‌ای همراه بوده، ضمن اینکه واردات این کشور نیز افزایش یافته است. بر اساس این گزارش، ذخیره نفت خام در پایانه کوشینگ در اوکلاهما ١,٢ میلیون بشکه افزایش یافت که رشد بیش از انتظاری بوده است. واردات روزانه نفت خام آمریکا نیز هفته گذشته با ٨٦٩ هزار بشکه افزایش به ٧.٧ میلیون بشکه رسید.گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا سبب کاهش بیش از پیش قیمت‌های نفت خام برنت و نفت آمریکا در بازارهای جهانی شد.به گزارش این موسسه، تولید روزانه نفت خام پالایشگاه‌های آمریکا هفته گذشته با ٢٠١ هزار بشکه افزایش به ١٥,٩ میلیون بشکه رسید که همچنان بالاترین سطح در این زمان از سال به شمار می‌رود. نرخ مصرفی پالایشگاه‌ها نیز به ۱/ ۹۰ درصد از کل ظرفیت آنها افزایش یافت.اداره اطلاعات انرژی آمریکا در گزارش خود افزود که ذخیره بنزین این کشور هفته گذشته ٨١٧ هزار بشکه افزایش یافت. تحلیلگران در نظرسنجی رویترز پیش‌بینی کرده بودند که ذخیره بنزین آمریکا با کاهش یک میلیون بشکه‌ای روبه‌رو‌ شود.

بنا بر این گزارش، در حالی که به دلیل افزایش غیرمعمول تولید پالایشگاه‌ها، ذخیره بنزین برای این وقت از سال همچنان بالاتر از سطح عادی است اما به علت بالا رفتن تقاضای مصرف‌کنندگان، ذخیره‌سازی‌ها تا این هفته با سرعت معمول مصرف در فصل بهار کاهش یافته است.