صف قدرتمندان: برای نخستین بار در تاریخ، سه تیم آسیایی توانستند به مرحله حذفی جام‌جهانی برسند و دو تیم دیگر هم حداقل یک پیروزی را در جام جهانی تجربه کردند. این یعنی قدرت تیم‌های قاره از هر زمان دیگری بیشتر شده و می‌توان انتظار داشت سطح جام ملت‌ها، حدود یک سال پس از جام جهانی ۲۰۲۲ به بالاترین حد خود رسیده باشد.

  نیمکت‌های جذاب: با حضور یورگن کلینزمن که هدایت کره‌جنوبی را برعهده گرفته، بار دیگر نگاه‌ها به فوتبال آسیا بیشتر شده. اما فقط نیمکت کره را در نظر نگیرید، چرا که یک احتمال‌ بسیار جذاب هم در راه است؛ به خصوص برای ما ایرانی‌ها. احتمالات نمودار از این حکایت دارد که در مرحله یک چهارم نهایی، عمان و قطر به یکدیگر برخورد کنند. یعنی تقابل برانکو ایوانکوویچ و کارلوس کی‌روش به عنوان دو دشمن خونی!

  لجستیک فوق‌العاده: با وجود همه انتقادات، قطر به خوبی از پس میزبانی جام جهانی برآمد و امکانات لجستیکی خود را به رخ دنیا کشید. حالا همان ورزشگاه‌های جذاب جام جهانی و یک استادیوم کوچک، میزبان تیم‌های آسیایی هستند و این نکته جذابی است. برای مثال تیم ملی ایران در استادیوم خلیفه که ۶ گل از انگلیس دریافت کرد، برابر هنگ‌کنگ می‌ایستد.

  فول‌تایم برای VAR: در دوره قبل جام ملت‌ها که در امارات برگزار شده بود، تکنولوژی کمک داور ویدئویی به دلیل دیر آماده شدن زیرساخت‌ها از مرحله یک چهارم نهایی به بعد مورد استفاده قرار گرفت و البته در آن دوره هم استفاده جنجالی‌ای از آن نشد. با این حال در قطر ۲۰۲۳ قرار است برای نخستین بار در تاریخ، برای تمام بازی‌های جام ملت‌های آسیا از VAR استفاده شود؛ مثل همه تورنمنت‌های مهم دیگر در دنیای فوتبال.