یورو بدون تو

تیبو کورتوآ

سنگربان سرشناس رئال مادرید در ابتدای فصل دچار پارگی رباط صلیبی شد و درحالی که چند هفته قبل به تمرینات بازگشت، دومینیک تدسکو در کمال تعجب عنوان کرد که کورتوآ به یورو نمی‌رسد. ستاره رئال هم در یک استوری اینستاگرامی سرمربی بلژیک را دروغگو خطاب کرد و البته چند روز بعد هم در تمرینات دوباره آسیب دید تا هم از لحاظ سلامتی و هم انضباطی، این رقابت‌ها را از دست بدهد.

تیبو کورتوآ copy

رییس جیمز

هرچند پزشکان چلسی تلاش می‌کنند تا کاپیتان همیشه مصدومشان را حداقل به ترکیب تیم ملی برسانند، ولی بعید است جیمز بتواند تا رقابت‌های یورو به مرز آمادگی برسد. او فصل را از دست داده و با توجه به ترافیک تیم ملی انگلیس در پست دفاع راست، رسانه‌های این کشور خبر دادند که گرت ساوت‌گیت روی نام جیمز قلم قرمز خواهد کشید. اتفاقی که به احتمال فراوان برای لوک شاو هم رخ خواهد داد.

ریس جیمز copy

اسون بوتمان

مدافعی که در حضور ماتیاس دلیخت تبدیل به زوج ویرجیل فن دایک شد، در کمال بدشانسی نمی‌تواند هلند را در آلمان همراهی کند. ستاره نیوکاسل چندی قبل از ناحیه رباط صلیبی دچار مصدومیت شدید شد و علاوه بر غیبت در بازی‌های باشگاهی، حضور در تیم ملی را هم از دست داد.

اسون بوتمان copy

داوید آلابا

کاپیتان تیم ملی اتریش هم یکی از غایبین بزرگ یورو 2024 خواهد بود. در فصلی که سه بازیکن رئال رباط پاره کردند، آلابا هم گرفتار این آسیب دیدگی سنگین شد و علاوه بر اینکه دست کارلو آنچلوتی را در پوست گردو گذاشت، به عنوان مهم‌ترین و با تجربه‌ترین بازیکن تیم ملی کشورش هم شانس حضور در جام ملت‌های اروپا را از دست داد.

داوید آلابا copy

ایوان پریشیچ

پس از سال‌ها درخشش در سطح اول فوتبال اروپا، پریشیچ امسال به کشورش بازگشت تا به تیم دوران جوانی‌اش یعنی هایدوک بازگردد، اما این اتفاق برایش خوش‌یمن نبود و بازیکنی که تقریبا تمام بازی‌های فصل در دسترس مربیانش بود، با پارگی رباط مواجه شد. به همین دلیل هم کرواسی باید بدون یکی از مهره‌های تاثیرگذارش پای به یورو بگذارد.

ایوان پریشیچ copy

ساندرو تونالی

یکی از بازیکنانی که به دلیلی به جز مصدومیت حضور در یورو را از دست داده، هافبک جوان نیوکاسل است که پارسال با 80 میلیون یورو از میلان به این تیم پیوست، اما در میانه فصل مشخص شد که اعتیادش به قمار سبب شده تا در بازی‌های زیادی شرط‌بندی انجام دهد. هرچند تونالی روی بازی‌های تیم‌های خودش شرط‌بندی نکرده بود، اما خب 10 ماه توسط فیفا محروم شد تا ایتالیا یکی از بهترین هافبک‌هایش را از دست بدهد.

ساندرو تونالی copy

گاوی

پدیده بارسلونا هم اسیر تقویم فشرده بازی‌ها شد و درست در آماده‌ترین روزهای فوتبالی‌اش، در یک بازی نه چندان مهم ملی رباط پاره کرد تا هم صدای اعتراض ژاوی بابت این موضوع بلند شود و هم اسپانیا یک هافبک مهم را از دست بدهد. با توجه به سنگینی این آسیب دیدگی، اکنون بارسایی‌ها نگران ریکاوری گاوی برای سال آینده هستند، چراکه مشخصا او تا تابستان امکان تمرین کردن هم ندارد.

گاوی copy

پل پوگبا

یک محروم دیگر توسط فیفا که اعلام خبر دوپینگش جامعه فوتبال را به شوک فرو برد. پوگبا به عنوان یکی از بهترین و البته پرحاشیه‌ترین بازیکنان دنیای فوتبال در چند سال اخیر، پس از بازگشت به یوونتوس به دنبال فراموشی روزهای آخرش در منچستریونایتد بود، اما مشخص شد که سبک زندگی غیرحرفه‌ای وی، این رسوایی بزرگ را رقم زده و هافبک 31 ساله که از عوامل اصلی قهرمانی فرانسه در جام جهانی 2018 بود، باید 4 سال خانه‌نشین شود تا احتمالا فوتبالش تمام شود.

پل پوگبا copy

کینگزلی کومان

مرد شیشه‌ای بایرنی‌ها همیشه جزو بازیکنانی بود که در بزنگاه‌های حساس مصدوم می‌شد و امسال هم از این قاعده مستثنی نیست. کومان با آسیب دیدگی دو هفته قبل، هم بازی‌های حساس بایرن در لیگ قهرمانان را از دست داد و هم یورو 2024 را. هرچند خودش امیدوار است که بتواند به اردوی تیم ملی فرانسه برسد، اما این موضوع دور ازذهن است.

کینگزلی کومان copy

دومینیکو براردی

یک ایتالیایی دیگر که یورو را از دست داده، ستاره این تیم است. براردی سال‌هاست که در ساسولو می‌درخشد و به تیم بزرگی نمی‌رود، اما خب در ترکیب آتزوری جزو بازیکنان مهمی بود که حالا لوچیانو اسپالتی باید با نبودش کنار بیاید. این وینگر تکنیکی هم دچار پارگی رباط شده است.

دومینیکو براردی copy

کریستوفر انکونکو

بعد از جام جهانی 2022، حالا نوبت به یورو 2024 رسیده تا دومین تورنمنت ملی بزرگ هم از کف مهاجم همیشه مصدوم فرانسوی بپرد. انکونکو که امسال به چلسی پیوست، قابلیت‌های بالایش را نشان داده و فصل گذشته هم آقای گل بوندس‌لیگا شد، اما در فصلی که چلسی هم از مشکلات عدیده در خط حمله رنج می‌برد، به دلیل آسیب‌های پیاپی که آخری طولانی‌مدت هم شد نتوانست به ثبات برسد و جزو غایبان سرشناس خروس‌ها در یورو خواهد بود.

کریستوفر انکونکو copy