مسابقات فوتبال جام حذفی باشگاه‌های کشور در حالی از عصر امروز با برگزاری چهار بازی آغاز می‌شود که در حساس‌ترین مسابقه تیم فوتبال پرسپولیس در ورزشگاه آزادی از سپاهان پذیرایی خواهد کرد.

شرایط این روزهای پرسپولیس و سپاهان چندان تعریفی نیست. هر دو تیم به دنبال پشت سرگذاشتن روزهای ناکامی در لیگ برتر به جام حذفی به عنوان مجال و فرصتی برای جبران نگاه می‌کنند. سرخپوشان تهرانی و زردپوشان اصفهانی که طی فصول گذشته همیشه رقابتی نزدیک باهم داشته‌اند، این بار در جدالی تازه برای رسیدن به جمع هشت تیم برتر جام حذفی تلاش می‌کنند.

از اردوی سپاهان این روزها اخبار خوبی به گوش نمی‌رسد. اخراج رسمی عبدالوهاب ابوالهیل و زمزمه‌های کنار گذاشتن چند بازیکن دیگر، شعار تماشاگران علیه مربی و برخی بازیکنان، ناکامی از رسیدن به سهمیه لیگ قهرمانان آسیا، مصدومیت برخی چهره‌های مطرح، زمزمه‌های اخراج سرمربی، نارضایتی برخی از بازیکنان و... نشان می‌دهد، سپاهان شرایط آرامی ندارد.

وضعیت پرسپولیس هم بهتر از این نیست، آنها هم به نوعی با بحران روبه‌رو هستند. آنها هم شوک شکست سنگین مقابل الغرافه را هضم نکرده‌اند، لیگ را با ایستادن بر سکوی پنجم به اتمام رساندند، وینگادا روی لبه تیغ راه می‌رود و... .

بازی امروز هرچه که باشد نتیجه‌اش می‌تواند تیم برنده را حداقل برای چند روزی از بحران خارج کند و امیدوار سازد که می‌تواند در جام حذفی به قهرمانی دست یابد.

مس رفسنجان - استقلال تهران در نوش آباد

برای استقلال شادی قهرمانی در لیگ برتر خیلی زود تمام شد. آنها با انگیزه‌ای دوچندان با هدف تکرار موفقیت‌های لیگ پای به جام حذفی خواهند گذاشت تا فصل ۸۸ - ۸۷ فوتبال کشور را رویایی به اتمام برسانند.

حریف استقلال در اولین گام مس رفسنجان است. این تیم که از جمله تیم‌های متوسط لیگ دسته اولی است در روستای نوش آباد انتظار قهرمان لیگ را می‌کشد. عصر امروز برای رفسنجان و نوش آباد روزی خاص است. مسی‌ها می‌توانند با شکست استقلال نام خود را بر سر زبان‌ها بیاندازند. آیا آنها این فرصت را از دست می‌دهند یا اینکه شادی قهرمانی استقلالی‌ها را تداوم می‌بخشند؟!

ذوب آهن اصفهان - فولاد خوزستان

کمتر از پنج روز پس از بازی بزرگ هفته سی و چهارم لیگ برتر که منجر به از دست رفتن قهرمانی ذوب آهن و چهره شدن فولاد و

مجید جلالی به عنوان سمبل بازی پاک شد، بازهم این دو تیم رودرروی هم می‌ایستند. این بار نه استقلالی است که چشم انتظار ارائه فوتبال پاک باشد و نه جامی که کنار زمین به تیم ذوب‌آهن چشمک بزند. اینجا جام حذفی است، فولاد و ذوب‌آهن در حال و هوایی تازه برای رسیدن به جامی دیگر تلاش می‌کنند، جامی که برای رسیدن به آن حداقل باید چهار خوان دیگر را پشت سر بگذارند.

- برنامه دیدارهای جام حذفی به شرح زیر است:

مرحله یک شانزدهم

* مس رفسنجان - استقلال تهران، ساعت ۱۷:۱۵

مرحله یک هشتم نهایی

* پرسپولیس - فولاد مبارکه سپاهان، ساعت ۱۶:۳۰

* صبای قم - شموشک نوشهر، ساعت ۱۷:۱۵

* راه‌آهن شهرری - برق شیراز، ساعت ۱۷:۱۵

جمعه - ۱۱/۲/۸۸

مرحله یک هشتم نهایی

* ذوب‌آهن اصفهان - فولاد خوزستان، ساعت ۱۷:۱۵