مردم با چه انگیزه‌ای به ورزشگاه‌ها بروند؟

گروه ورزش- کارشناس فوتبال ایران «بازی‌های بی‌کیفیت» و «فضای بد ورزشگاه‌ها» را از دلایل نرفتن مردم به ورزشگاه‌ها برشمرد. حمیدرضا صدر در پاسخ به این سوال که چرا مردم روز به روز رغبت کمتری به تماشای بازی‌های لیگ برتر دارند، گفت: مردم به چهار دلیل اشتیاقی به رفتن به ورزشگاه ندارند که باید برطرف شوند تا دوباره شاهد حضور مردم در استادیوم‌ها باشیم.

وی در ادامه دلایلی که از آنها نام برده بود را این گونه توضیح داد: نخست آن که برخلاف آنچه ادعا می‌کنیم، کیفیت بازی‌های لیگ برتر بالاتر نرفته و به هیچ وجه تماشایی‌تر نشده است. دوم آنکه خانواده‌ها میلی به رفتن به ورزشگاه ندارند، چون فضای آنجا سرشار از هتاکی و ناسزا است. منظور من از خانواده، حضور بانوان در ورزشگاه نیست، بلکه منظورم این است که امروز هیچ کس با برادر کوچک‌ترش هم به استادیوم نمی‌رود. متاسفانه ورزشگاه‌های ما اکنون در تصرف کسانی است که نماینده همه مردم جامعه نیستند.

صدر در ادامه با بیان اینکه امروز در کشور ما وضعیت حمل و نقل پیچیده شده است، سومین دلیل دوری جستن مردم از ورزشگاه‌ها را مشکل حمل‌و‌نقل دانست و افزود: اگر ما در همین تهران بخواهیم به ورزشگاه برویم، بسیار مشکل داریم و نمی‌توانیم به راحتی رفت و آمد کنیم. چهارمین دلیل هم این است که در ورزشگاه‌های ما کمترین امکانات لازم برای تماشاگران وجود ندارد. این کارشناس فوتبال همچنین با بیان اینکه مردم با چه انگیزه‌ای به ورزشگاه بروند، تصریح کرد: بازی‌های لیگ که تماشایی نیست، فضای ورزشگاه‌ها هم که برادرانه نیست و پر از دشنام و هتاکی است، وسایل حمل و نقل هم آنچنان که باید وجود ندارد و امکانات ورزشگاه‌ها هم قابل اعتنا نیست؛ با این همه از مردم چه انتظاری داریم؟

صدر در ادامه با مقایسه فوتبال امروز ایران با سال‌های گذشته خاطرنشان کرد: علاوه بر تمام این دلایلی که گفتم، مشکل دیگری که فوتبال ما با آن درگیر است نبود بازیکنان محبوب و چهره‌هایی است که مردم به آنها عشق بورزند. سال‌های گذشته در فوتبال ما کسانی بودند که مردم به عشق رسیدن آنها به استادیوم‌ها می‌رفتند، ولی امروز متاسفانه هیچ بازیکن محبوبی در فوتبال نداریم.