اسپانسر 15 میلیاردی تیم‌های ملی
گروه بنگاه‌ها- زهرا مسافر: در مراسم رونمایی از حامی تیم‌های ملی فوتبال کشور از اسپانسر تیم ملی فوتبال با حضور مسوولان فدراسیون و مربیان تیم ملی در هتل آکادمی رونمایی شد و قرار است یک شرکت ایرانی تا پایان جام جهانی از تیم ملی فوتبال حمایت کند.
علی کفاشیان در مراسم رونمایی از حامی تیم‌های ملی فوتبال کشور، با بیان اینکه فوتبال حمایت می‌خواهد، افزود: معرفی اسپانسر جدید شروعی جدید برای آینده‌ای روشن است.
رییس فدراسیون فوتبال تصریح کرد: رفتار با اسپانسر جدید تیم ملی باید به گونه‌ای باشد که در آینده از حمایت تیم‌های ملی پشیمان نشود.
وی گفت: امروز فدراسیون فوتبال در آستانه کار جدیدی است. سال‌های سال این ایراد را نسبت به فدراسیون مطرح می‌کنند که چرا نمی‌توانیم اسپانسری برای تیم ملی پیدا کنیم، البته در سالیان درازی که پشت‌سر گذاشته‌ایم، برخی از اسپانسرها پا پیش گذاشتند، اما به دلیل اینکه شان فوتبال بالاتر از پیشنهادهای مطرح شده بود، نمی‌توانستیم آنها را بپذیریم.
کفاشیان خاطرنشان کرد: اکنون فوتبال ایران جزو بهترین‌های آسیا است و در تمامی رشته‌ها حرف‌های زیادی برای گفتن داریم. در فوتبال، فوتسال، فوتبال ساحلی، در هر دو بخش آقایان و بانوان جزو بهترین‌ها هستیم و پس از ما ژاپن، کره‌جنوبی و استرالیا قرار دارند، اما حفظ این تیم‌ها از عهده فدراسیون به تنهایی خارج است. امروز خوشبختانه شرکت ائل خودروسازی ارس که فعالیت‌های بزرگی دارد، پیشقدم شده تا از تیم‌های ملی حمایت کند.
رییس فدراسیون فوتبال ادامه داد: از کادر فنی تیم‌های ملی و اعضای هیات رییسه می‌خواهم به گونه‌ای رفتار کنند که این اسپانسر از هزینه‌هایش منفعت ببرد که در آینده اسپانسری تیم ملی نقطه مبهمی برای فعالان اقتصادی دیگر نباشد. مطمئنا قول می‌دهیم که از این حامی حمایت کنیم.
وی با بیان اینکه مردم انتظارات زیادی از فوتبال دارند، گفت: فوتبال نیاز به حمایت دارد. از رسانه‌ها هم می‌خواهم که حمایت‌های اسپانسرها را به خوبی منعکس کنند؛ چرا که آنها نباید از حضورشان در فوتبال پشیمان شوند. امسال، سال حساسی برای فوتبال است و معرفی اسپانسر جدید شروعی جدید برای آینده‌ای روشن است.
در این مراسم مهرناز جاودانی، مدیرعامل آئل خودروسازی ارس با اشاره به فعالیت‌های اقتصادی این شرکت گفت: موسسه و مدیران این شرکت معتقدند که حمایت از فوتبال یا هر یک از رشته‌های ورزشی نه یک هزینه که یک معامله سودمند است. شرکت ما معتقد است که ملت ایران لایق بهترین‌ها است و خوشحالیم که اسپانسری تیم‌های ملی ایران را برعهده داریم؛ تیم‌هایی که با حضور خود در جام‌جهانی افتخارآفرین هستند. در ادامه خبرنگاری از مدیر شرکت آئل خودروی ارس پرسید که چه تمهیداتی در قرارداد لحاظ شده که دو طرف متضرر نشود؟ جاودانی در پاسخ گفت: رویکرد ما این است که استقلال هر دو طرف حفظ شود.نه حامی در کارهای فدراسیون دخالت می‌کند و نه فدراسیون چنین رویکردی در قبال حامی خواهد داشت، به این ترتیب هیچ یک از دو طرف ضرر نمی‌کنند، ضمن اینکه مجموعه شرکت ما به این کار به عنوان یک سرمایه‌گذاری و هدف اجتماعی نگاه می‌کند.
کفاشیان در پاسخ به این سوال گفت: چون چند سال بود که فدراسیون اسپانسر نداشت، خبرنگاران نمی‌دانند که چگونه باید سوال اسپانسری بپرسند!
رییس فدراسیون فوتبال همچنین در پاسخ به سوالی درباره دامنه حمایت‌های حامی جدید تیم ملی گفت: این شرکت حامی تمام تیم‌های ملی از جمله فوتبال، فوتسال، فوتبال ساحلی و فوتبال بانوان خواهد بود.
در ادامه یکی از خبرنگاران از مدیرعامل شرکت آئل خودروی ارس پرسید که سرمایه این شرکت چقدر است؟ جاودانی در پاسخ بدون اینکه رقم خاصی را ذکر کند، گفت: سرمایه ما آنقدر هست که تمام هزینه‌های فوتبال ایران را تامین کند. رقم قرارداد فدراسیون با این شرکت ۱۵ میلیارد تومان است. این شرکت در کنار این مبلغ یک اتوبوس و یک خودرو لیموزین هم در اختیار تیم ملی فوتبال قرار خواهد دهد.