حمله به مسی
نمونه‌ای از کامنت‌های صفحه مسی: - مسی تو که مسی، اگه طلا هم بودی هیشکاری نمی‌تونستی جلوی ایران بکنی داداش. - چهارسال قبل کامران نجف‌زاده رفت با مسی مصاحبه کنه، مسی گفت ایرانو نمیشناسه و مصاحبه نکرد. الان باید بیک زاده طوری بزنتش که قیافش شبیه دفاع راست فوتبال دستی شه. - مسی جون یک ماه یارانه خودتو بده بیگ‌زاده تا ولت کنه - مسی تنها نیست «هاشم اول» - اگه تیم ملی پشتکار شمارو داشته باشه با این کامنت گذاشتناتون، آرژانتین سهله برزیل رو هم می‌بریم! - آهن‌آلات، ضایعات، مسی‌جات خریداریم! - مسی، هاشم بیگ زاده را به مناظره دعوت کرد - بچه‌ها از امروز اینجا پاتوق شد تا شروع جام‌جهانی. به دوستان خود بگوئید!
بعد از اینکه مشخص شد ایران در جام جهانی باید رو در روی تیم‌های آرژانتین، نیجریه و بوسنی هرزگوین صف‌آرایی کند، فوتبالدوستان ایرانی در یک حرکت جمعی اتفاق عجیبی را به وجود آوردند.زمان زیادی از قرعه‌کشی جام‌جهانی نگذشته بود که بیش از ۳۰ هزار نفر در صفحه شخصی لیونل مسی بازیکن تیم ملی آرژانتین کامنت گذاشتند و به شکل عجیبی به این بازیکن محبوب فوتبال جهان توهین کردند.
به گزارش «ایسنا»، در چندسال گذشته هر وقت سایت‌های بین‌المللی اقدام به نظرسنجی یا رای‌گیری درباره مسائل ورزشی کردند که در آن یک نماینده از ایران هم حضور داشت، ورزش‌دوستان ایرانی با هجوم خود به سایت مربوط، ورزشکار ایرانی را انتخاب می‌کردند. شاید نخستین بار این اقدام در انتخاب حسین رضازاده به عنوان قوی‌ترین وزنه‌بردار جهان صورت گرفت. در سال‌هایی که قهرمان اردبیلی هنوز وزنه می‌زد سایت جهانی فدراسیون وزنه‌برداری اقدام به نظرسنجی کرده بود، تا قوی‌ترین را انتخاب کند. در آن زمان هنوز اینترنت مثل الان بین ایرانی‌ها جا نیفتاده بود، اما همه با اطلاع‌رسانی به یکدیگر و حرکت گروهی کاری کردند که هجوم زیادی به سایت فدراسیون جهانی انجام شود و در نتیجه انتخابات مخدوش شد. جمعه شب گذشته هم این اتفاق تکرار شد، صفحه شخصی لیونل مسی پر شد از نظرات کاربران ایرانی که هنوز هم با میانگین ۱۰ کامنت در هر دقیقه در حال ارسال صحبت‌های نه چندان مناسب خود هستند. بیش از ۳۰ هزار کامنت روی صفحه شخصی بهترین بازیکن چهار سال گذشته جهان از سوی ایرانی‌ها ارسال شده که همه آنها با محتوایی مشابه در حال کری و رجزخوانی برای این ستاره فوتبال دنیا آن هم با بدترین ادبیات یا اشاره به تقابل او با هاشم بیگ زاده هستند.
بازتاب قرعه ایران
پس از قرعه کشی تیم‌های حاضر درجام جهانی و مشخص شدن گروه تیم ملی فوتبال کشورمان در این مسابقات اهالی فوتبال کشورمان واکنش‌های متفاوتی نسبت به این قرعه‌کشی داشتند. عده‌ا‌ی این قرعه را مناسب و عده‌ا‌ی هم سخت توصیف کردند. کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی می‌گوید: رویارویی ایران با آرژانتین و لیونل مسی اتفاق جالبی است. کارلوس کی‌روش‌، پس از مشخص شدن حریفان ایران در گفت‌و‌گو با رسانه‌های پرتغالی، گفت: باید روی آماده‌سازی خودمان برای جام جهانی کار کنیم. می‌دانیم کار بسیار سختی را پیش‌رو داریم، اما ما جاه طلبی‌های زیادی داریم. بعضی تیم‌ها بازی‌ به بازی برنامه دارند، اما تیم ایران باید برای بازی‌های خود دقیقه‌ به دقیقه‌ برنامه داشته باشند. برای ما حضور در جام جهانی یک افتخار است. بازی در برابر بهترین تیم‌های جهان نظیر آرژانتین و بهترین بازیکن جهان نظیر لیونل مسی می‌تواند، اتفاق خوب و جالبی برای ما باشد.
سرمربی تیم ملی ایران درباره اینکه کدام گروه جام جهانی به نظر او «گروه مرگ» است؟ گفت: به نظرم گروه ایتالیا سخت‌ترین گروه جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل است. وقتی گروه آنها را دیدم با دستمال عرق از پیشانی‌ام برداشتم. (می‌خندد) از هم اکنون باید به فکر حضور قدرتمند در جام جهانی باشیم. کی‌روش در ادامه گفت: مهم‌ترین موضوع آمادگی ما است. اگر سخت تلاش کنیم فرصت خوبی برای درخشش در جام‌جهانی خواهیم داشت، اگر نه نمی‌توانیم از شانسمان در جام‌جهانی استفاده کنیم. برای بازیکنانم بازی برابر تیم‌های بزرگ باید افتخار باشد و از دقیقه‌ به دقیقه‌ آن لذت ببرند و مشتاق باشند، تا بتوانند به دور دوم جام جهانی صعود کنند. بگذارید امیدوار باشیم که بتوانیم برابر آرژانتین دردسر ایجاد کنیم. آرزو و رویا داشتن هزینه‌ای ندارد. سرمربی تیم ملی درگفت‌وگویی دیگر با خبرگزاری فارس تاکید کرد: صادقانه بگویم که در گروه راحتی قرار نگرفته‌ایم و آنهایی که چنین تصوری دارند احساس مسوولیتی نسبت به فوتبال ایران نمی‌کنند. معمولا این قرعه برای کسانی ساده است که مسوولیتی احساس نمی‌کنند اما آنهایی که تفکرات واقعی دارند این‌طور فکر نمی‌کنند. همه چیز در ایران در ظاهرا ساده است اما واقعیت می‌گوید که اینگونه نیست. همه چیز ساده به نظر می‌آید اما وقتی به آمار و ارقامی که از واقعیت‌ فوتبال ایران نگاه می‌کنیم همه چیز روشن می‌شود. سرمربی تیم ملی فوتبال نیجریه بعد از همگروه شدن با ایران، بوسنی و نیجریه در جام‌جهانی اعلام کرد: از ایران شناختی ندارد و اما هیچ تیمی را دست کم نمی گیرد. درهمین رابطه سرمربی تیم ملی فوتبال نیجریه‌ در مورد همگروه شدن با تیم ملی ایران گفت: هرگز بازی‌های ایران را ندیده‌ام و شناختی از این تیم ندارم، اما همین که آنها در بین ۳۲ تیم حاضر در جام جهانی حضور دارند، به این معنی است که تیم خوبی هستند.
سافت سوسیچ سرمربی تیم فوتبال بوسنی و هرزگوین هم در خصوص تیم ایران در گروهش اظهار کرد: تیم ایران در این گروه از ما ضعیف‌تر است. نیجریه کیفیتی مشابه تیم ما دارد، البته تجارب بسیاری از حضور در جام‌های جهانی در کارنامه دارد.