شایعات  میلیون‌ یورویی
سایت ترنسفرمارکت در صفحه شایعات ترنسفر فوتبال ایران از بازیکنانی چون پیام صادقیان، کریم انصاری فر، رضا حقیقی، پژمان منتظری و بختیار رحمانی به لیگ‌های خارجی خبر داده و از احتمال پیوستن پیام صادقیان هافبک تبریزی تیم پرسپولیس تهران به بورسیا دورتموند نوشته است. این سایت در این گزارش به ترانسفر احتمالی بازیکنان لیگ برتر ایران پرداخته است.
به گزارش «تابناک»، پیام صادقیان که با تیم ذوب آهن اصفهان به افتخاراتی چون نایب قهرمانی لیگ قهرمان آسیا (۲۰۱۰) و نایب قهرمانی نهمین دوره (۸۸-۸۹) لیگ بر‌تر ایران دست یافته‌، در کارنامه ملی خود سابقه کاپیتانی تیم ملی نوجوانان ایران و یک گل زده (مقابل تیم جوانان گامبیا) ‌دارد و در فصل جاری با به ثمر رساندن ۲ گل و ۶ پاس گل آمار متوسطی از خود ارائه کرده است. ترنسفر مارکت، قیمت احتمالی این بازیکن را نزدیک‌۸۰۰ هزار یورو
برآورد کرده است.
دومین بازیکن ایرانی که سایت ترنسفر مارکت، در حکم ‌بخت انتقال به لیگ‌های خارجی معرفی کرده، کریم انصاری‌فرد است. او که با ۹ گل زده در کنار رضا عنایتی و لوسیانو پریرا در ردیف بهترین گلزنان لیگ بر‌تر است، با سابقه حضور در تیم‌های ملی زیر هفده سال، زیر بیست سال و زیر ۲۳ سال و اکنون تیم ملی بزرگسالان ایران، سابقه درخشانی ‌در تیم‌های ملی دارد و با ۷ گل زده در عرصه ملی نیز بازیکن موفقی بوده است.
انصاری‌فرد که در سال ۹۱ با تیم سایپا ۲۱ گل به ثمر رساند، تا لقب آقای گلی لیگ بر‌تر فوتبال ایران را از آن خود کند، حالا شانسی برای پیوستن به تیم بوخوم آلمان پیش روی خود می‌بیند. تیم بوخوم که پیش‌تر با ‌داشتن بازیکنانی چون وحید هاشمیان، مهدی مهدوی کیا و محرم نویدکیا، تجربه ‌داشتن بازیکنان ایرانی را داشته، گویا هم اکنون‌ می‌خواهد بار دیگر با در اختیار گرفتن یکی از موفق‌ترین بازیکنان لیگ بر‌تر، شانس خود را ‌با بازیکنان ایرانی امتحان کند که البته برای این کار، باید قیمت احتمالی ۹۵۰ هزار یورو را پرداخت کند.
سومین بازیکن این لیست، رضا حقیقی، هافبک پرسپولیس است. این بازیکن نیز سابقه حضور در تیم‌های ملی جوانان و امید را دارا است؛ اما تاکنون موفق نشده برای این تیم گلی به ثمر برساند. با این حال این سایت از احتمال پیوستن رضا حقیقی به تیم دیناموکی‌یف اوکراین با قیمت احتمالی ۸۰۰ هزار یورو خبر داده است.
پژمان منتظری، دیگر بازیکنی است که به عنوان گزینه انتقال به لیگ‌های خارجی با رقمی قابل توجه مورد اشاره قرار گرفته است. مدافع اهوازی تیم استقلال تهران که از احتمال پیوستنش به تیم قطر اسپرت سخن به میان آمده، نیز در ویترین افتخارات خود، سه بار قهرمانی لیگ بر‌تر را با تیم‌های فولادخوزستان (۱بار) و استقلال تهران (۲بار) دارد. باید دید آیا او با قیمت احتمالی یک میلیون و ۲۰۰ هزاریورو به تیم قطر اسپرت خواهد رفت یا در ایران باقی خواهد ماند؟
و سر‌‌انجام آخرین بازیکنی که در این لیست جای گرفته، بختیار رحمانی، بازیکن میانی تیم فوتبال خوزستان است که با پنج گل‌زده در لیست بهترین گلزنان لیگ قرار‌ دارد. بختیار رحمانی نیز سابقه حضور در تیم‌های ملی جوانان و امید را دارا است و این سایت از احتمال پیوستنش به تیم اینتراخت فرانکفورت با قیمت احتمالی ۵/۱ میلیون یورو خبر داده که اگر چنین شود، ‌گران‌ترین بازیکن این لیست خواهد بود.
این گمانه‌زنی‌ها هر فصل صورت می‌پذیرد؛‌ بنابراین، باید دید در‌ ‌‌نهایت تحقق خواهد یافت و آیا این بازیکنان با چنین ارقامی، راهی لیگ‌های خارجی خواهند شد یا در ایران‌ می‌مانند؟