پیشکش به روح مادرم!

گروه ورزش: کاروان ورزش ایران که نخستین مدال طلایش را در روز سوم بازی‌های آسیایی اینچئون به دست آورده بود، برای صید طلای دوم ۴۸ ساعت انتظار کشید. دیروز در حالی محسن محمدسیفی یک نشان زرین برای کشورمان به ارمغان آورد که تیم ملی ووشو دو فینالیست دیگر هم داشت، اما منصوریان و لادور در بازی‌های نهایی شکست خوردند تا پرونده حضور ووشوی ایران در اینچئون با یک طلا، دو نقره و یک برنز بسته شود.

تقدیم به روح پدر و مادرم

محسن محمدسیفی سانداکار کشورمان در وزن ۶۵- کیلوگرم در فینال مسابقات با نماینده قزاقستان مبارزه کرد و با شکست حریف در دو راند مدال طلای این دوره از مسابقات را به نام خود کرد. سیفی روز شنبه در دور نخست با شکست نماینده فیلیپین به دور دوم راه یافت و در دور دوم نیز نماینده قرقیزستان را شکست داد. او در نیمه‌نهایی نماینده چین را از پیش‌رو برداشت و به فینال رسید تا با غلبه بر حریف قزاق، نشان خوشرنگ طلا را از آن خود کند. محمدسیفی که سابقه کسب قهرمانی در بازی‌های آسیایی گوانگجو را هم دارد، به خبرگزاری فارس می‌گوید: «مقابل حریف قزاق که مربی چینی داشت خیلی راحت مبارزه کردم و برای دومین بار مدال طلای بازی‌های آسیایی را کسب کردم تا مزد زحمات چند ماهه‌ام را بگیرم.» او اما این مدال را به روح پدر و مادر مرحومش تقدیم می‌کند: «دوست داشتم پدر و مادرم امروز زنده بودند و این موفقیت را می‌دیدند، اما امیدوارم با کسب این مدال روح‌شان شاد باشد. امیدوارم در سال‌های آینده بتوانم با کسب مدال‌های خوشرنگ باز هم دل مردم را شاد کنم.»

نقره‌ای‌های مغموم

ووشوکاران کشورمان اما دیروز دو مدال نقره هم به دست آوردند. الهه منصوریان نماینده وزن ۵۲- کیلوگرم تیم ملی ساندای بانوان در مسابقه فینال به مصاف نماینده چین رفت. منصوریان در دو راند مقابل حریفش شکست خورد تا به مدال نقره برسد. دارنده مدال برنز بازی‌های آسیایی گوانگجو، بعد از این شکست بسیار اندوهگین بود: «ای کاش به فینال نمی‌رسیدم و مدال برنز می‌گرفتم. وقتی مدال برنز یا طلا می‌گیری و با پیروزی به کارت پایان می‌دهی، شرایط خیلی بهتر از این است که تا یک قدمی قهرمانی بیایی ولی دستت به طلا نرسد.» همچنین حمید‌رضا لادور در فینال وزن ۷۵- کیلوگرم به مصاف نماینده کره‌جنوبی رفت و به‌رغم پیروزی در یک راند، دو راند را به حریف واگذار کرد. او بعد از این بازی گفت: «برای کسب مدال از جان مایه گذاشتم. به هیچ عنوان برای رسیدن به این موفقیت کم نگذاشتم، فقط شرمنده شدم. شرایط فیزیکی حریفم بهتر از من بود.»

متوسط بودیم

بعد از پایان کار ووشو در بازی‌های آسیایی، مهدی علی‌نژاد عملکرد تیم ملی ایران را «متوسط» ارزیابی کرد. رئیس فدراسیون ووشو که وعده پاداش پنج هزار دلاری را به طلایی‌ها داده بود،‌ به خبرگزاری فارس می‌گوید: «از لحاظ نتایج ما متوسط بودیم اما فکر می‌کردیم دومین طلا را هم می‌توانیم کسب کنیم. در ثانیه‌های آخر کم آوردیم. به نظر من داوری‌ها هم مشکلی نداشت.»