امیدوار به کسب سهمیه المپیک

سیزدهمین دوره جام جهانی والیبال از ۱۷ شهریور به مدت ۱۶ روز در ژاپن پیگیری خواهد شد. این رقابت‌ها از این جهت مهم است که دو تیم اول مسابقات جام جهانی به‌صورت مستقیم به المپیک ۲۰۱۶ ریو صعود می‌کنند، البته بهترین تیم آسیا در این رقابت‌ها هم شانس حضور در المپیک را خواهد داشت.

دیگر تیم‌های باقی مانده در رقابت‌های جام جهانی در رقابت‌های بین قاره‌ای شرکت می‌کنند تا بهترین‌های آنها برای مسابقات المپیک انتخاب شوند،اما بهترین مدافع والیبال جهان معتقد است سخت ترین مسابقات دنیا رقابت‌های جام جهانی این دوره است و تیم‌هایی در آن نتیجه می‌گیرند که شرایط بدنی فوق‌العاده داشته باشند. سیدمحمد موسوی در گفت‌وگو با «ایسنا» درآستانه این مسابقات درباره وضعیت مصدومیتش گفت: «مصدومیتی که در مچ پایم وجود دارد قدیمی است، البته در جریان تمرینات پس از لیگ جهانی بیشتر شد ولی درمان آن به ۳-۲ ماه استراحت نیاز دارد که الان این امکان فراهم نیست.»

تیم ملی والیبال کشورمان برای حضور قدرتمند دراین تورنمنت درمسابقات دوستانه جام واگنر درلهستان شرکت می‌کند. ملی‌پوش والیبال ایران درخصوص این بازی‌های دوستانه نیز ادامه داد: «جام واگنر برای آمادگی تیم خوب است، فرانسه و لهستان که در این رقابت‌ها حضور دارند از تیم‌های بزرگی هستند و بازی با این تیم‌ها به ما کمک بزرگی می‌کند. پس از آن هم سه دیدار تدارکاتی با تیم روسیه داریم که شرایط آمادگی‌ ما را بهتر می‌کند. اگر این بازی‌های تدارکاتی بازیکنان را خسته نکند و به موقع باشد، خوب است. فکر می‌کنم سخت‌ترین بازی‌های جهان مسابقات جام جهانی این دوره است، اما به کسب سهمیه المپیک در این بازی‌ها خوش بین هستم.

باید ۱۱ تا بازی در مدت ۱۵ روز در چهار شهر ژاپن انجام دهیم که این خیلی سخت است و اصلا قابل درک نیست. تیم‌هایی در این رقابت‌ها نتیجه می‌گیرند که از لحاظ بدنی نه در شرایط خوب بلکه فوق‌العاده باشند.» یکی دیگر از بازیکنان تیم ملی والیبال هم معتقد است می‌توانیم با موفقیت در رقابت‌های جهانی ژاپن سهمیه حضور در المپیک ریو را کسب کنیم. مجتبی میرزاجانپور در گفت‌وگو با «ایلنا»، درباره میزان آمادگی خودش در اردوهای تیم‌ملی والیبال اظهار کرد: «شرایط جسمانی‌ام در وضعیت ایده‌آل است. بعد از مصدومیت جزئی که در لیگ‌جهانی داشتم توانستم با یک استراحت‌کوتاه دوباره به تمرینات تیم برگردم.»

وی درباره انگیزه خود و هم‌تیمی‌هایش برای کسب سهمیه ‌المپیک در رقابت‌های جهانی ژاپن گفت: «من خودم به شخصه انگیزه‌های زیادی برای این آرزوی بزرگ دارم و همچنین هم ‌تیمی‌های من که مدت‌ها کنار هم سخت مشغول تمرین هستیم به این آرزوی بزرگ فکر می‌کنند. والیبال بازی گروهی است و در رقابت‌های جهانی ژاپن که حریفان قدرتمندی حضور دارند باید بتوانیم بازی به بازی جلو برویم و در نهایت در این مسابقات سهمیه المپیک را به‌دست آوریم. »