تمام فدراسیون پشت کی‌روش

گروه ورزش: بعد از گذشت بیش از یک هفته از اظهارات رئیس کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال علیه کی‌روش سرمربی تیم ملی هنوز هم اهالی فدراسیون نتوانسته‌اند تبعات این موج عجیبی که اخبار تیم ملی را هم تحت‌الشعاع خود قرارداد به صورت کامل جمع کنند و اظهارنظرها درخصوص اتفاقات اخیر ادامه دارد.

بعد از علی کفاشیان حالا نایب رئیس اول و بعد از آن دبیرکل فدراسیون هم تمام قد پشت سرمربی تیم ملی قرار می‌گیرند تا این بار روال چندصدایی‌ها در مواضع مدیران فدراسیون فوتبال تکرار نشود. اسلامیان، نایب رئیس اول فدراسیون، محمدزاده رئیس مستعفی کمیته اخلاق را به جنجال‌سازی به قصد کسب شهرت متهم می‌کند. او به خبرگزاری فارس گفته: «اتهام زدن در رسانه‌ها کار درستی نیست. اگر خطایی مشاهده شد برای برخورد باید مسیرش را طی کنید. اتهام زدن از سوی افراد بیشتر برای مشهور شدن است و مبنایی ندارد.»

وی در مورد استعفای دسته جمعی مسوولان کمیته استیناف گفت: «کمیته استیناف زیر نظر رئیس است و با دستگاه قضایی فرق دارد. کمیته‌ها در بحث قضا استقلال دارند، اما زیر نظر رئیس هستند. اگر برخوردی می‌خواهید بکنید درست است اما باید با رئیس هماهنگ شود. یک مشکل را می‌توان به ۱۰ شکل حل کرد، اما باید بهترین راه را انتخاب کرد تا کمترین آسیب برسد.» اسدی، دبیرکل فدراسیون فوتبال هم با جملاتی مشابه از اعضای سابق کمیته اخلاق می‌خواهد که بدون دلیل و مدرک اتهامی نزنند: «این موضوع یک مجرای قانونی دارد که مسوول آن دستگاه قضایی است. باید به مردم توضیح داده شود چون حق آنها است که بدانند. اگر بخواهیم در مورد خطای کسی صحبت کنیم باید مستندات داشته باشیم. اگر نباشد نمی‌توان گفت که آن شخص این کار را انجام داده است. روی هوا نمی‌شود تهمت زد. اگر کسی خطایی کرده باشد باید طبق قانون با وی برخورد شود.»

وی در مورد اینکه محمدزاده رئیس سابق کمیته اخلاق این موضوع را مطرح کرد اما فدراسیون او را برکنار کرد، به فارس گفت: «اینطور نیست. کفاشیان بحث‌های کلان فوتبال را می‌بیند. باید مراقب باشیم کسی از مسوولیت خود سوءاستفاده نکند. به خاطر اینکه کسی دچار خسارت نشود باید ابتدا بررسی کنیم. باید مواظب باشیم که کسی از این موضوعات به عنوان سپر استفاده نکند.»

تکذیب وجود باند درفدراسیون

بحث داغ دیگر فدراسیون سوژه‌ای است که خود رئیس به رسانه‌ها داد. او در یک گفت‌وگوی تلویزیونی تاج را رئیس باند اصفهانی‌های فدراسیون خواند که این اظهار نظر جنجال بسیاری به راه انداخت و خود او هم مجبور به توضیح شدکه قصدش فقط شوخی بوده است، اما رسانه‌ها شوخی رئیس را جدی گرفتند تا کار به سوال و جواب با دیگر مدیران فدراسیون هم کشید. هرچند که هر دو نفر آن را پای شوخ‌طبعی رئیس گذاشتند. اسدی به خبرگزاری فارس می‌گوید: «من با هیچ‌کس مشکلی ندارم. کفاشیان شوخ‌طبع است و حرف‌هایی را می‌زند. او خودش توضیحات کامل را داده است. در ضمن همه ایرانی هستیم و مسلمان.» اسلامیان هم که خود از مدیران اصفهانی است باطعنه به کفاشیان تذکر می‌دهد که شوخی‌های قومیتی خطرساز است.هشداری که باید دید جناب رئیس آن را می‌پذیرد یا نه. اسلامیان به فارس می‌گوید: «از شوخی‌های کفاشیان ناراحت نمی‌شوم. البته مصاحبه کفاشیان اینطور نبوده و فایل صوتی‌اش هم موجود است. دامن زدن به مسائل قومی در ایران خطرناک است و هر کسی این کار را کند اشتباه کرده است.»