مدیریت آگاه و تیم حرفه‌ای
غلامرضا سلامی - عضو انجمن حسابداران خبره موفقیت دنیای اقتصاد در دوازده سال انتشار آن نشان از مدیریت آگاه و حرفه‌ای این سازمان است و این شامل انتشارات و مجله تجارت فردا و سایت اقتصاد نیوز و روزنامه انگلیسی زبان نیز می‌شود. دنیای اقتصاد با مجموعه‌ای حرفه‌ای و آگاه از مسائل روز و با نگاه به آینده، گام‌های حساب شده‌ای برداشته است. یکی دیگر از دلایل موفقیت روزنامه بی‌طرفی مجموعه دنیای اقتصاد است.
مجموعه دنیای اقتصاد فارغ از وابستگی‌های جناحی گام برداشته و با خط مشی مشخص که عمدتا تایید اقتصاد رقابتی و توسعه بخش خصوصی بوده و خوشبختانه در این مسیر به تمام اهدافش رسیده حرکت کرده است. روزنامه دنیای اقتصاد در سیاست‌‌گذاری‌های اقتصادی دولت‌ها و اصلاح روند‌ها به‌طور قطع موثر بوده؛ هر چند دراین زمینه با مشکلاتی نیز مواجه بوده است و دلیل آن عدم تمایل مسوولان به پاسخگویی است.
البته کارشناسان بدنه دولت قطعا از مطالب دنیای اقتصاد استفاده کرده و در راستای سیاست‌گذاری‌های خود از آنها استفاده کرد‌ه‌اند. همه اینها با توجه به جایگاه مهم دنیای اقتصاد مسوولیت سنگینی را متوجه این مجموعه می‌کند؛ بنابراین باید سعی کند که مفاهیم اقتصادی را برای عموم مردم آموزش دهد تا اسیر شعارهای پوپولیستی و غیر‌منطقی نشوند.
برای مثال روزنامه در قبال شعار‌های پوپولیستی اقتصادی که از سوی برخی گروه‌ها ارائه می‌شود، موضع‌گیری و تلاش کند با راه حل‌های سریع اقتصادی برای حل مشکلات اقتصادی و برون رفت از آنها راه حل‌های علمی ارائه دهد.