درمان سنتی 16هزار چهره مشهور کشور
عاطفه چهره‌گشا طب سنتی شاخه‌های مختلفی دارد مانند شاخه‌های سینوی منسوب به ابوعلی‌سینا و در زمینه اخلاط و مزاج‌های مختلف، شکل آن متفاوت است. یکی از این شاخه‌ها شکسته‌بندی سنتی است. ا گر بخواهیم از نظر قدمت بررسی کنیم، سابقه شکسته‌بندی به چند هزار سال قبل از طب سینوی برمی‌گردد. با تحقیقات به دست آمده محل شکل‌گیری این علم در رشته‌کوه‌های کردستان و کرمانشاه بوده که مقداری سند هم در این زمینه موجود است. براساس مطالعه‌های مختلف اسکلت‌هایی از بدن انسان‌های دیرین و باستانی به دست آمده است که در آنها مقداری ساییدگی و شکستگی مشاهده شده است. در بررسی‌های بعدی مشخص شد که در گذشته، از روده حیوانات و پوست درختان نازک به‌عنوان آتل استفاده می‌کردند و موضع را می‌بستند. این دانش به‌تدریج گسترش یافت و امروزه به دست ما رسیده است.
پیدا کردنشان کارسختی نبود، از هر ۱۰ نفری که می‌پرسیدم، حداقل یک نفر اسمشان را شنیده بود و از تخصصشان باخبر بود. همین امر باعث شد تا به سراغ این خانواده برویم و از نزدیک با کار آنها آشنا شویم. خانه‌شان در خیابان نیاوران آشناست. هر کسی که برای درمان دردهای مزمن و حاد به آنجا می‌رود، بی‌شک وقتی قدم اول را روی پله حیاط می‌گذارد برای چند لحظه زیبایی آن درختان و گیاهان باعث می‌شود همه چیز را از یاد ببرد و محو تماشای زیبایی آنها شود، از بین دالان‌های زیبا که رد می‌شویم، به مطب کوچکی می‌رسیم که بسیار ساده و بی‌آلایش است و شاید تنها چیزی که در لحظه اول توجه بیمار را جلب می‌کند بنر بزرگی است که یکی از دیوار‌ها را کامل گرفته است و روی آن استشهادیه بیش از صد نفر از مردان بزرگ سیاسی و مشهور ایران و کشور‌های مختلف است که گواهی داده‌اند بیماری‌شان توسط او درمان
شده است.
حاج روح‌الله محلوجی کرمانشاهی (متولد ۱۳۰۹ کرمانشاه) از افرادی است که شکسته‌بندی طب سنتی و به‌طور کلی اعمال یداوی را سینه به سینه از پدران خود آموخته است و هم‌اکنون نیز این کار را به پسران و برادرزادگان خود و همچنین پزشکان علاقه‌مندی که در دانشگاه طب سنتی درس می‌خوانند آموزش می‌دهد. او حدود ۷۰ سال است که به درمان بیماران مشغول است او در جوانی به همراه برادر بزرگ‌ترش مرحوم حاج خیرالله محلوجی کرمانشاهی به تهران آمد و به اتفاق یکدیگر به مداوای مردم پرداختند.
او معتقد است بسیاری از بیمارانی که به آنجا مراجعه می‌کنند پزشکشان تنها راه درمان را عمل جراحی تشخیص داده ‌است و آنها به دلایلی نمی‌خواهند تحت عمل قرار بگیرند و این درمان را انتخاب کرده‌اند. او در این شیوه از دارو استفاده‌ای نمی‌کند و در صورت لزوم هنگام ماساژ از روغن‌های گیاهی استفاده می‌کند.
دانشگاه طب سنتی روش کارش را در کتابی به نام «مکتب شکسته‌بندی کرمانشاهی» چاپ کرده است و خودش در دانشگاه آنها را تدریس می‌کند. او در این کتاب ضمن معرفی خود سعی کرده است تا آن را به صورتی ماندگار در اختیار آیندگان قرار دهد.
او 16هزار تقدیرنامه از چهره‌های مشهور سیاسی و فرهنگی کشور دارد که خود یا خانواده‌شان با این روش درمان شده‌اند. این افراد شامل تعداد زیادی از روحانیون برجسته، قضات، مقامات لشکری و کشوری، وزرا، نمایندگان مجلس و اساتید دانشگاه هستند.
البته بسیاری از پزشکان با این روش مخالفند و بسیاری دیگر معتقد به پیام سازمان بهداشت جهانی هستند که بهترین راه درمان، سریع‌ترین ارزان‌ترین و موثرترین راه است.
به گفته او روزانه بیش از 200 نفر برای درمان به آنجا مراجعه می‌کنند و بهبود پیدا می‌کنند و هر کدام در چند جلسه درمان می‌شوند و درمانشان هم هزینه زیادی ندارد و از کسانی که استطاعت مالی ندارند، حتی هزینه‌ای دریافت نمی‌کند. بیشتر هزینه هم صرف روغن‌ها و وسایل درمان می‌شود و به قول خودش، خدا همه چیز به او داده است و نیاز مالی ندارد.
بزرگ‌ترین آرزویش این است که قسمتی از خانه‌اش را که برای اوقاف است تبدیل به یک کلینیک یا بیمارستان کند تا بتواند بهتر به درمان بیماران بپردازد که با موانعی روبه‌رو است. او حدود بیست سال است برای رسیدن به این هدف تلاش می‌کند و امیدوار است بتواند این آرزویش را برآورده کند.