هلدینگ مجتمع فولاد صنعت بناب
هم اکنون این مجتمع انواع شمش های فولادی و آلیاژی در قالب دو واحد ذوب شاهین و ذوب فولاد صنعت شهریار ، میلگرد آجدار در اندازه های 8 الی 32 با کیفیت های AII و AIII، انواع محصولات آلیاژی در مقاطع مختلف ، تیرآهن، نبشی و ناودانی در قالب هفت خط نورد گرم تولید می کند که از این حیث بهترین گزینه برای مشتریان برای تامین سبد کامل محصولات فولادی می باشد . ظرفیت اسمی این مجتمع تولیدی در بخش نورد گرم مقاطع فولادی و ذوب و ریخته گری بیش از 5/ 2 میلیون تن در سال می باشد که در بخش خصوصی مقام اول و در میان کل تولید کنندگان فولاد اعم از خصوصی و دولتی در بخش نورد مقاطع گرد سنگین و نیمه سنگین مقام چهارم را دارا می‌باشد.
مجتمع فولاد صنعت بناب با دارا بودن پیشرفته ترین تجهیزات و ابزار آلات آزمایشگاهی و همچنین جذب منابع انسانی متخصص، محصولات خود را بطور مستمر تحت کنترل قرار داده و موفق به دریافت گواهینامه علامت استاندارد برای کلیه تولیدات خود از موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران و گواهینامه سیستم مدیریت کیفیت ۲۰۰۸ - ۹۰۰۱ ISO از شرکتDNV نروژ شده است. در حال حاضر نیز تنها دارنده استاندارد ISO/ IEC ۱۷۰۲۵ که مبنایی برای تایید صلاحیت آزمایشگاههای آزمون و کالیبراسیون جهانی است در منطقه می باشدکه می تواند محصولات خود را به خارج از ایران صادر کند .
واحد جدید تولیــد اکسیژن مجتمع فولاد صنعت بنــاب کــه در راستــای تامین گازهای اکسیژن ، نیتروژن و آرگون مورد نیاز شرکت ذوب فولاد شاهین با ظرفیت تولیــد اسمی روزانـه 38.9 تن در روز با خلوص 99.7درصد ، نیتروژن 15 تـــن درروز و آرگون 1 تــن در روز می باشد ، تنها تولید کننده اکسیژن با این حجم در شمال غرب کشور می باشد .
از طرحهای توسعه این مجتمع پروژه گسترش فولاد شهریار، پروژه میلگرد کلاف فولادی ، کارخانه تولید آهک و فرو سیلیس را می توان نام برد.
گواهینامه های اخذ شده :
گواهینامه علامت استاندارد برای کلیه تولیدات
گواهینامه سیستم مدیریت کیفیت 2008 - 9001 ISO
استاندارد ISO/ IEC ۱۷۰۲۵
واحد نمونه کیفی استاندارد سال 91
نشان عالی مدیریت اسفند ۹۱
نشان عالی کیفیت سال 92