چراغی در دست، چراغی در دل
ولی نادی قمی - مدیر عامل شرکت تامین سرمایه نوین رسانه‌ها به‌عنوان رکن چهارم دموکراسی نقش اساسی در جریان اطلاعات صحیح و به موقع دارند. مطبوعات با تولید و توزیع سطح بهینه‌ای از اطلاعات، نقش انکارناپذیری در بالا بردن سطح درک و فهم شهروندان ایفا می‌کنند. به نظر می‌رسد دنیای اقتصاد به‌عنوان یک روزنامه پرمخاطب اقتصادی با اعتقاد راسخ خود به اقتصاد بازار توانسته خود را نسبت به دیگر روزنامه‌های اقتصادی متمایز کند. بر‌اساس نتایج تحقیقات اقتصادی، آزادی اقتصادی روی رشد اقتصادی کشورهایی که در آن رقابت منصفانه بر پایه امنیت و حقوق مالکیت شکل گرفته، اثر معنی‌دار دارد. در حوزه بازار سرمایه و در بین فعالان بازار، دنیای اقتصاد به‌عنوان یک روزنامه منصف و بی‌طرف شناخته می‌شود که خود درگیر منافع بازار نیست. همچون دیده‌بانی که چراغی در دست و چراغی در دل، تصمیمات اقتصادی دولتمردان را شفاف‌سازی می‌کند . اخبار و اطلاعات اقتصادی را آن چنان که هست، به‌صورت هوشمندانه‌ای منعکس می‌کند. برای عجین شدن بیشتر دنیای اقتصاد با بازار سرمایه، شرکت دارنده امتیاز این روزنامه می‌تواند در بورس پذیرفته شود و به‌عنوان یک ناشر بورسی نیز فعالیت کند. کاری که دارندگان امتیاز بسیاری از روزنامه‌های پرفروش دنیا کرده‌اند. به هر حال، تداوم روند رو به رشد دنیای اقتصاد مستلزم اعتقاد به ارزش‌های مشترکی است که در سرلوحه آن آگاهی و دانستن، همواره مقدم بر هر ارزش دیگری قرار دارد.



چراغی در دست، چراغی در دل

ولی نادی قمی - مدیر عامل شرکت تامین سرمایه نوین
رسانه‌ها به‌عنوان رکن چهارم دموکراسی نقش اساسی در جریان اطلاعات صحیح و به موقع دارند. مطبوعات با تولید و توزیع سطح بهینه‌ای از اطلاعات، نقش انکارناپذیری در بالا بردن سطح درک و فهم شهروندان ایفا می‌کنند. به نظر می‌رسد دنیای اقتصاد به‌عنوان یک روزنامه پرمخاطب اقتصادی با اعتقاد راسخ خود به اقتصاد بازار توانسته خود را نسبت به دیگر روزنامه‌های اقتصادی متمایز کند. بر‌اساس نتایج تحقیقات اقتصادی، آزادی اقتصادی روی رشد اقتصادی کشورهایی که در آن رقابت منصفانه بر پایه امنیت و حقوق مالکیت شکل گرفته، اثر معنی‌دار دارد. در حوزه بازار سرمایه و در بین فعالان بازار، دنیای اقتصاد به‌عنوان یک روزنامه منصف و بی‌طرف شناخته می‌شود که خود درگیر منافع بازار نیست. همچون دیده‌بانی که چراغی در دست و چراغی در دل، تصمیمات اقتصادی دولتمردان را شفاف‌سازی می‌کند . اخبار و اطلاعات اقتصادی را آن چنان که هست، به‌صورت هوشمندانه‌ای منعکس می‌کند. برای عجین شدن بیشتر دنیای اقتصاد با بازار سرمایه، شرکت دارنده امتیاز این روزنامه می‌تواند در بورس پذیرفته شود و به‌عنوان یک ناشر بورسی نیز فعالیت کند. کاری که دارندگان امتیاز بسیاری از روزنامه‌های پرفروش دنیا کرده‌اند. به هر حال، تداوم روند رو به رشد دنیای اقتصاد مستلزم اعتقاد به ارزش‌های مشترکی است که در سرلوحه آن آگاهی و دانستن، همواره مقدم بر هر ارزش دیگری قرار دارد.



دو ویژگی موفقیت‌آفرین

غلامرضا کشاورز
به اعتقاد من، روزنامه دنیای اقتصاد دو ویژگی بارز دارد. نخست آنکه؛ این روزنامه به‌گونه‌ای فعالیت کرده که با اینکه جهت‌گیری‌ فکری آن به سمت اقتصاد مبتنی‌بر نظام بازار است، ولی همواره میدان اظهار نظر را در اختیار منتقدان نیز قرار داده است. دوم آنکه؛ تمامی افرادی که در روزنامه مشغول به‌کارند، از سردبیر گرفته تا سایر افراد مشغول در تحریریه، همگی در مسیر مشخصی حرکت می‌کنند و هدف خود را می‌دانند. این دو ویژگی آشکار، سبب شده تا امروز روزنامه بتواند در دوازدهمین سالگرد انتشار خود به‌عنوان یک روزنامه حرفه‌ای در عرصه تحلیل و تهیه خبر موفق ظاهر شود.



مورد اعتماد فعالان بورس

دکتر ابوالفضل شهر آبادی - معاون شرکت سرمایه‌گذاری لوتوس پارسیان
شاخصه اصلی روزنامه دنیای اقتصاد تخصصی بودن آن است. مطالب اقتصادی و به ویژه مطالب تخصصی حوزه بورس در این روزنامه موجب شده تا دانش روزنامه عمیق‌تر شود. دنیای اقتصاد در حوزه‌هایی وارد شده که سایرین وارد نشده‌اند. برخی صفحات تخصصی اعتبار روزنامه را افزایش داده و نزد فعالان بازار اعتماد به وجود آورده است. از نظر ما فعالان حوزه بازار سرمایه دوست داشتیم دنیای اقتصاد 100 درصد بورسی باشد که البته دارای حوزه‌های مختلف دیگری نیز هست.تیم خبرنگاران بورسی با توجه به بازدیدهایی که داشته‌ایم،تیمی قوی هستند که در تهیه گزارش و اخبار بورس خوب عمل کرده‌اند. همچنین تاثیر دنیای اقتصاد در پیشبرد اقتصاد کشور قابل توجه بوده و تحلیل‌های ارائه شده بر شاخص ‌های بورسی در قالب تحلیل‌های تکنیکال و فاندامنتال اطلاعات خوبی را به بازار و سهامداران عرضه کرده است. اطلاعات ریزی که مورد توجه سهامداران قرار گرفته است. اینکه در شرایط فعلی چه مسوولیتی متوجه دنیای اقتصاد است، می‌توان گفت که روند کنونی رضایت بخش است.اما اگر بتوان شاخص‌های بین‌المللی را نیز به نوعی بیشتر معرفی کرد و از آنها الگو برداری کرد شرایط بهتری به دست می‌آید.الگو برداری از بازارهای جهانی در تحلیل رخدادهای مالی و اقتصادی و بورس‌های جهان می‌تواند با معرفی ابزارهای جدید و مورد استفاده و واکاوی تجربه‌های آنها به مراتب راهگشا باشد. در این میان پرداختن به برخی مسائل در قالب صفحه باشگاه اقتصاددانان نیز قابل توجه است.