تبدیل از نشریه به نهاد
محمدابراهیم مقدم- مدیرعامل بانک تجارت ایران سربلند و آزاد، با داشتن اقتصادی شکوفا و قدرتمند می‌تواند وجهه‌ای جهانی و تاثیرگذار در عرصه‌های بین‌المللی داشته باشد و برای شکوفایی استعدادهای ناب ایرانی گام بردارد. «دنیای اقتصاد» امروز دیگر نه‌تنها یک نشریه بلکه به‌عنوان نهادی تاثیرگذار در عرصه اقتصاد و رسانه کشور به فعالیت می‌پردازد. سال‌‎ها تلاش ارزشمند و موثر خبرنگاران، دبیران و مسوولان روزنامه دنیای اقتصاد در 12 سال اخیر توانسته نقش عمده‌ای را در شکل‌دهی به اطلاعات و روندهای تصمیم‌گیری فعالان اقتصاد کشور داشته باشد. آغاز سیزدهمین سال فعالیت روزنامه دنیای اقتصاد را به شما تبریک عرض کرده و امیدوارم در پناه ایزد منان در انجام رسالت مهمی که در پیش گرفته‌اید، موفق و منصور باشید. تبدیل از نشریه به نهاد

محمدابراهیم مقدم- مدیرعامل بانک تجارت
ایران سربلند و آزاد، با داشتن اقتصادی شکوفا و قدرتمند می‌تواند وجهه‌ای جهانی و تاثیرگذار در عرصه‌های بین‌المللی داشته باشد و برای شکوفایی استعدادهای ناب ایرانی گام بردارد. «دنیای اقتصاد» امروز دیگر نه‌تنها یک نشریه بلکه به‌عنوان نهادی تاثیرگذار در عرصه اقتصاد و رسانه کشور به فعالیت می‌پردازد. سال‌‎ها تلاش ارزشمند و موثر خبرنگاران، دبیران و مسوولان روزنامه دنیای اقتصاد در ۱۲ سال اخیر توانسته نقش عمده‌ای را در شکل‌دهی به اطلاعات و روندهای تصمیم‌گیری فعالان اقتصاد کشور داشته باشد. آغاز سیزدهمین سال فعالیت روزنامه دنیای اقتصاد را به شما تبریک عرض کرده و امیدوارم در پناه ایزد منان در انجام رسالت مهمی که در پیش گرفته‌اید، موفق و منصور باشید.



میدان رقابت را وسیع تعریف کنید

دکتر علی مزیکی- استاد موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه‌ریزی
«دنیای اقتصاد» دارای شاخصه‌های مثبت زیادی است و برخی از تغییرات نیز می‌تواند به افزایش کیفیت این رسانه یاری رساند. در این روزنامه مطالب به شکلی تهیه شده که با وجود بهره‌گیری از مفاهیم تخصصی، آحاد مردم می‌توانند مفاهیم آن را درک کنند. به بیان دیگر، این رسانه همزمان با بهره‌گیری از مفاهیم تخصصی، به چگونگی انتقال آن نیز توجه می‌کند و این یک مزیت محسوب می‌شود. همچنین، صفحه‌آرایی و شکل‌دهی مطالب نیز یکی از نکات مثبت این رسانه به‌شمار می‌آید، اما در کنار موارد مذکور، در نظر گرفتن، برخی از نکات نیز می‌تواند موجب افزایش کیفیت روزنامه دنیای اقتصاد شود. نخست اینکه روزنامه دنیای اقتصاد باید میدان رقابت خود را وسیع‌تر از رسانه‌های داخل تصور کند. اگر این روزنامه خود را با نشریاتی مانند اکونومیست مقایسه کند، می‌تواند مسیر رشد خود با سرعت بیشتری طی کند، اما اگر خود را با دیگر رسانه‌های داخلی قیاس کند، از عرصه رقابت با دیگر رسانه‌های مطرح جهان باز می‌ماند. نکته بعد در خصوص برخی از صفحه‌ها مانند فرهنگ و هنر، ورزش و گردشگری است که خبرهای این حوزه را پوشش می‌دهد. این خبرها و تحلیل‌ها می‌تواند به گونه‌ای باشد که زمینه اقتصادی داشته باشد. به بیان دیگر در حوزه فرهنگ، ورزش و گردشگری بسیاری از موضوع‌ها با زمینه اقتصادی مانند «چگونگی حراج آثار هنری»، «ایجاد انگیزه در ورزشکاران» و «ارزش‌گذاری باشگاه‌ها» وجود دارد که می‌تواند مورد توجه قرار گیرد.



دفاع از آزادی اقتصادی

دکترحجت قندی- اقتصاددان
ضمن تبریک به همه همکاران روزنامه دنیای‏اقتصاد، باید بگویم بزرگ‌ترین مسوولیت رسانه بانفوذی مانند دنیای اقتصاد، دفاع از آزادی اقتصادی است. به نظر من اهمیت آزادی اقتصادی به اندازه آزادی بیان و آزادی از استبداد است. آزادی اقتصادی البته موضوع پیچیده‌ای است. در یکی دو جمله، قسمتی از آزادی اقتصاد، دفاع از بخش خصوصی در برابر دولت مداخله‌گر در کسب و کار مردم است. قسمتی از آزادی هم از توانمندسازی دولت برای مقابله با فساد و مقابله با انحصار به دست می‌آید. قسمتی از آزادی اقتصادی، ایجاد محیطی است که شروع و پایان یک کسب‌وکار را آسان می‌کند... دفاع از آزادی اقتصادی و در کنار کارفرما، سرمایه‌دار و سرمایه‌گذار، مصرف‌کننده، و کارگر بودن در ظاهر آسان است، اما در عمل شجاعت می‌خواهد. به امید موفقیت شما.