دنیای اقتصاد: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به کلنگ زنی پروژه نمایشگاه بزرگ اصفهان گفت: ساخت این مرکز نمایشگاهی با توجه به طراحی عظیم و قابل توجه آن می تواند تحولی بزرگ را در نحوه برگزاری نمایشگاه های کشور پدید آورد.

سید ناصر موسوی لارگانی، افزود: همچنین تکمیل شدن این مجموعه مجهز، می تواند پذیرش مهمانان داخلی و خارجی را با امکانات بیشتر همراه کند و حتی اصفهان میزبان برگزاری نمایشگاه های بزرگ خارجی شود.
نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: یکی از معرف های هر استان، نمایشگاه بین المللی آن استان است و هم اکنون با توجه به صنعتی بودن استان اصفهان، جای یک نمایشگاه بین المللی بزرگ خالی است.

به گفته وی معمولاً وقتی نمایشگاهی در اصفهان برگزار می شود، با توجه به محدودیت مکان کنونی نمی توان در حد و اندازه استان اصفهان نمایشگاه را برگزار کرد و امکان ارایه خدمات به همه کسانی که داوطلب دریافت غرفه هستند، وجود ندارد.
وی با اشاره به همت شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان و استانداری و شهرداری اصفهان در عملیات اجرایی نمایشگاه بزرگ اصفهان گفت: با توجه به اینکه این پروژه در صورت تکمیل شدن و بهره برداری درآمدزایی بالایی خواهد داشت، برگشت صد درصدی سرمایه سرمایه گذاران، تضمین شده است.

وی اضافه کرد: اگر شورای شهر اصفهان نیز به این طرح کمک کند و مصوبات لازم را در اختیار شهردار قرار دهد، این پروژه طبق برنامه زمان بندی و بدون وقفه به پایان خواهد رسید.
موسوی لارگانی با اشاره به وجود رکود در وضعیت صنعت کشور گفت: تاکنون کنترل تورم تا حدودی ساماندهی شده اما رکود تقریباً بخش صنعت و کشور را فلج کرده است.
وی یکی از دلایل این مسأله را حمایت ناکافی از بخش تولید و صنعت خواند و افزود: قرار بود 30 درصد درآمد حاصل از افزایش قیمت حامل های انرژی در اختیار این بخش قرار گیرد اما نه تنها این امر محقق نشد بلکه هزینه های سنگین به تولیدکننده ها تحمیل شده و قدرت رقابت از آن ها در برابر کالاهای وارداتی گرفته شده است.

این نماینده مجلس، واردات بی رویه را عاملی مهم در تشدید مشکلات صنایع داخلی کشور دانست و افزود: جدیت در نظارت ورود کالا به کشور وجود ندارد و امکانات لازم در گمرک ها فراهم نیست.
وی با اشاره به تأثیر نمایشگاه ها در حل بخشی از این مشکلات اقتصادی اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه های با کیفیت در مکانی مناسب، می تواند بخشی از مشکلات صنعت کشور را حل کند.