در ادامه رایزنی و تلاش برای حضور بخش خصوصی داخلی و خارجی در منطقه3، نشست کاری شهردار منطقه سه مشهد با سرمایه‌گذاران خارجی برگزار شد. علی یوسف زاده در دیدار با نمایندگانی از شرکت های سرمایه گذاری کویت و آفریقای جنوبی اظهار کرد: با توجه به ویژگی‌های خاص و منحصر به فرد منطقه سه، این آمادگی وجود دارد تا در زمینه‌ صنعت گردشگری و مسائل اقتصادی و شهری با سرمایه‌گذاران خارجی تعاملات گسترده‌تری داشته باشیم.
وی در خصوص ویژگی های منحصر به فرد جذب سرمایه گذارخارجی گفت: سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی یکی از اصلی‌ترین نمودهای "جهانی شدن" است. سرمایه گذاری مستقیم خارجی، بر خلاف سایر انواع جریان انتقال سرمایه، گذشته از تامین منابع ارزی مورد نیاز ، فواید دیگری نیز دارد که از آن جمله می توان به انتقال تکنولوژی ، بهره وری اقتصادی، تقویت شرایط رقابتی، کاستن از بار فشار پروژه هایهزینه بر و ایجاد زمینه ها و بسترهای مساعد برای آموزش و تربیت نیروی انسانی نام برد.
وی ادامه داد: محدوده شهرداری منطقه سه از قدیمی ترین بافت های شهری مشهد است و همجواری آن با حرم علی ابن موسی الرضا (ع) و بزرگترین ورودی ریلی شرقی کشور می تواند مورد توجه ویژه سرمایه گذاران قرار گیرد، همچنین وجود آرامگاه خواجه ربیع، آرامگاه نادرشاه افشار و باغ نادری نیز از دیگر جاذبه و فرصت های سرمایه گذاری در این منطقه است.
وی درباره ویژگی های پروژه چند منظوره پارک بهار تصریح کرد: مساحت این پروژه بالغ بر ۸۳ هکتار و حجم برآوردی برای تکمیل این پروژه بیش از۶۰ میلیون یورو ( ۲۰۰۰ میلیارد ریال) است و طرح هایی برای این پروژه در نظر گرفته شده است که از آن جمله می توان به رستوران، فضاهای تفریحی، زمین های ورزشی تنیس، ورزش های توپی و آبراهه تاریخی اشاره نمود.


اولین کارگروه طرح محله ما-محله زندگی در منطقه پنج
شهردار منطقه پنج مشهد از اجرای طرح محله ما- محله زندگی در این منطقه خبر داد.
حسن هدایتی دراین کارگروه افزود: در طرح محله ما- محله زندگی، برگزاری همایش ها، نمایشگاه ها و بازدیدهای متنوع فرهنگی و اجتماعی در دستور کار قرار گرفته است، که از اواخر مردادماه آغاز شده و تا اواسط اسفند ماه ادامه خواهد داشت.
هدایتی در خصوص همایش های این طرح گفت: همایش هایتربیت فرزند، مدیریت کنترل خشم و پیامدهای طلاق، همایش ترویج الگوی تغذیه سالم همراه با برگزاری جشنواره غذا، همایش آگاهی نسبت به پیشگیری از بیماری ها با موضوع دیابت، همراه با برپایی ایستگاه سلامت از جمله برنامه هایی است که در این طرح اجرا می شود. وی افزود:همچنین در راستای این طرح، نمایشگاه های پیامدهای طلاق، رفتارهای ترافیکی پرخطر با محتوای پوستر و عکس و نمایشگاه کارآفرینی با حضور هنرمندان محله برپا خواهد شد.
شهردار منطقه پنج برگزاری تورهای بازدیدهای اجتماعی را از دیگر برنامه های این طرح برشمرد و افزود: از کانون اصلاح و تربیت، مرکز نگهداری معلولین ذهنی بی سرپرست، مرکز نگهداری سالمندان، مرکز بازپروری و برخی از پروژه های شهرداری بازدید به عمل خوهد آمد.


به منظور ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی؛
شروع طرح «بوستان در بوستان» در 5 بوستان منطقه 2
شهردار منطقه دو مشهد گفت: طرح کتاب‌خوانی «بوستان در بوستان» در چهار بوستان این منطقه اجرا می شود.
محمدرضا قلندر هدف اصلی اجرای این طرح را، ارتقای فرهنگ کتاب‌خوانی در سطح منطقه دانست و افزود: این طرح با هدف بهداشت روانی، شکوفایی ذهن نوجوانان و جوانان، نحوه نگرش آن‌ها و شکل‌گیری شخصیت سالم و دوری از آسیب‌های اجتماعی و روانی اجرا می‌شود.
وی به امانت کتاب به شهروندان به صورت رایگان در این طرح اشاره کرد و گفت: همچنین در کنار این طرح فوق برنامه هایی مانند برگزاری مسابقه خلاصه نویسی کتاب، مسابقه ورزشی، نقاشی و ... برگزار می شود.
قلندر در ادامه بیان کرد: طرح بوستان در بوستان با بهره‌گیری از فضای فراغتی تابستان و حضور مردم در بوستان‌های شهر به علاقه‌مندان به کتاب خوانی تا پایان تابستان از ساعت 16 الی 20 ارائه خدمت می‌نماید .شهردار منطقه دو مشهد افزود: این طرح در پنج بوستان مطهر(مطهری 66)، رسالت(فرامرزعباسی 3)، حجاب(بلوار هدایت)، پردیس(میدان شهید فهمیده) و کودک(خیابان کاشانی ،نرسیده به تقاطع موحدی)دایر می‌باشد.


در چهار ماه ابتدای سال جاری صورت گرفت؛
اجرای بیش از 19 مصوبه شوراهای محلات منطقه 4
شهردار منطقه چهار مشهد از اجرایی شدن بیش از ۱۹ مصوبه شوراهای اجتماعی محلات این منطقه در چهار ماه ابتدایی سال جاری خبر داد.
سید کمال الدین شاهچراغی با تقدیر از فعالیت های گسترده شوراهای اجتماعی محلات منطقه گفت: از ابتدای سال جاری، جلسات این شوراها به صورت کاملا منظم و با تمرکز بر مسایل فرهنگی و اجتماعی محلات برگزار گردیده است.
شاهچراغی بر افزایش مشارکت‌های اجتماعی در مدیریت شهری به عنوان هدف اصلی تشکیل شوراهای اجتماعی محلات تاکید کرد و افزود: منطقه چهار مشهد با برگزاری بیش از ۴۶ جلسه و تصویب ۵۵ مصوبه در رسیدن به این مهم موفق بوده است و توانسته از حداکثر ظرفیت مشارکت اجتماعی شهروندان در اداره مناسب مدیریت شهری بهره ببرد.
وی اجرای مصوبات شوراهای اجتماعی را در تقویت هویت محلات مشهد جهت افزایش تعلق شهری و افزایش مشارکت‌های اجتماعی موثر دانست و خاطرنشان کرد: از 55 مصوبه تصویب شده در این شوراها بیش از 19 مصوبه به مرحله اجرا درآمده‌است و بقیه آن‌ها نیز در حال پیگیری می‌باشد.