مترجم: امیررضا فخاریان

اگر در تاریخ فرو رویم، خاورمیانه را می‌بینیم که خانه‌ گنجینه‌های باستانی و مکان‌های باقی‌مانده از گذشته‌ است؛ از پترا، شهر قرمزرنگی که در صخره‌ها حفر شده تا ویرانه‌های بعلبک در لبنان، جایی‌که رومیان آن را ویران کردند. مجله گردشگری Conde Nast Traveller در گزارشی ۱۰ مورد از دیدنی‌ترین مکان‌های تاریخی منطقه را معرفی کرده است. در این فهرست، ایران یک سهم، مصر دو سهم و ترکیه سه سهم دارند؛ کشورهایی که کفه‌های سنگین تاریخ و تمدن خاورمیانه به‌حساب می‌آیند.

تخت‌جمشید، ایران 

تخت جمشید از مجموعه کاخ‌هایی تشکیل شده که در نهایت ظرافت و استادانه ساخته شده‌اند. این مکان در قرن ششم قبل از میلاد و به دستور داریوش کبیر ساخته شده است.

بعلبک، لبنان

بعلبک به‌دست رومیان ویران شده و یکی از بهترین مکان‌هایی است که در خاورمیانه تحت حفاظت قرار گرفته است. بعلبک یک مرکز فرهنگی برجسته و اصلی محسوب می‌شود.

ایفسوس، ترکیه

کاوشگران بناهای باشکوهی از دوران امپراتوری رومی‌ها کشف کرده‌اند. بناهایی نظیر کتابخانه سلسیوس و معبد معروف آرتمیس که یکی از هفت شگفتی دنیای باستان است.

تروی، ترکیه

مکان محاصره‌ تروی توسط اسپارتی‌ها و جنگجویان اخائی از یونان یکی از معروف‌ترین مکان‌های باستانی در جهان است.

آرامگاه هالیکارناسوس، ترکیه

این مکان به‌عنوان مقبره‌ای برای ماسول، دومین حاکم کاریا از سلسله‌ هکاتومنید است که در سال ۳۵۳ قبل از میلاد درگذشت. مجسمه‌ پیکر ماسول هر چهار طرف این مکان را مزین کرده است. این مقبره همچنین یکی از هفت عجایب دنیا شناخته می‌شود.

فانوس دریایی اسکندریه، مصر

یکی دیگر از عجایب، فانوس دریایی 350 فوتی است که در جزیره‌ فرعون‌ها ساخته شده. این بنا بعد از اهرام مصر، بلندترین سازه‌ ساخته شده به‌دست انسان است.

هرم بزرگ گیزا، مصر

بزرگ‌ترین هرم در بین سه هرم مجموعه‌ گیزا و قدیمی‌ترین بازمانده‌ از هفت عجایب دنیا همین هرم است.

کارتیج، تونس

یک امپراتوری بزرگ داد و ستد و تجارت که توسط فنیقی‌ها در قرن نهم قبل از میلاد و روی خلیج تونس ساخته شد. این بنا در سال 146 قبل از میلاد توسط رومی‌ها خراب و بعد از طراحی رومی‌ها، مجددا ساخته شد.

دژ شهسواران، سوریه

این قلعه که در جنگ‌های صلیبی هم حضور داشته در هومس قرار دارد. تاریخ ساختش به قرن ۱۱ برمی‌گردد و اولین ساکنان آن کردها بودند. این مکان را با اسامی «هیسن ال اکرد» یا «قلعه‌ کردها» هم می‌شناسند.

پترا، اردن

تاریخ ساخت مقبره‌های زیبا، معابد و خیابان‌های این مکان تاریخی معروف، به سال 300 قبل از میلاد برمی‌گردد.