میل به بادیگاردهای اطلاعات

ترس از دست دادن اطلاعات یا دزدی آنها توسط هکرها اینترنتی در دنیایی که روزانه خبرهای زیادی درباره سرقت اطلاعات به گوش می‌رسد، ترس بی‌دلیلی نیست. اینکه بی‌وقفه هجوم حمله‌های هکری از نقاط مختلف دنیا مخابره می‌شود، نشانگر آن است که باید با تجهیزات امنیتی بیشتری از اطلاعاتی که از طریق ایمیل، گوشی و لپ‌تاپ‌ها جابه‌جا می‌شوند، محافظت کرد. خوشبخانه همان اندازه که راه‌های درز اطلاعات شخصی و محرمانه زیاد است، به آن اندازه هم راه‌های جلوگیری از آن ابداع شده‌اند؛ نرم‌افزارها یا وسایل هوشمندی که ضریب اطمینان و محافظت از اطلاعات اشخاص را تضمین می‌کنند. در ادامه به برخی از این راهکارها اشاره شده است که آمارها نشان می‌دهد میل به استفاده از آنها در میان کاربران جهان رو به افزایش است.

Qkey

یک فلش مموری است که می‌تواند اطلاعاتی که نمی‌خواهید به دست دیگران بیفتد را در مکانی امن نگاه دارد. می‌توانید این فلش را به کامپیوتر خود متصل کرده و به اطلاعات حساس خود دسترسی داشته باشید. این فلش هوشمند از همان تکنولوژی استفاده می‌کند که در کارت‌های اعتباری رایج بین‌المللی مانند ویزا و مسترکارد استفاده شده است و رمزگذاری آن همچون رمزگذاری‌های نظامی است. برای دسترسی به اطلاعات، این فلش مموری یک گاوصندوق امن مجازی دارد که با رمز محافظت می‌شود. توزیع آن از ماه ژوئن ۲۰۱۷ آغاز شده و قیمت آن ۹۹ دلار است.

سرویس‌های ذخیره رمز Last Pass و ۱Password

سرویس‌های Last Pass و ۱Password سرویس‌های امنیت با رمز هستند که می‌توانند رمز‌های شما را در محیط امنی ذخیره کرده و آنها را از طریق اپ‌هایشان در تلفن‌همراه در دسترس قرار دهند؛ همچنین از آنجایی که احتمال فراموش شدن رمز‌های طولانی و پیچیده متعدد وجود دارد، این برنامه‌ها هر رمز مربوط به حساب کاربری را حفظ کرده و به شما ارائه می‌دهند. برنامه Last Pass را می‌توان بدون هزینه یا با هزینه یک دلار در ماه و برنامه ۱Password را با 99/ 3 دلار در ماه استفاده کرد.

قفل هوشمند سفری «داگ اند بون»

این قفل هوشمند دقیقا همان چیزی است که نامش نشان می‌دهد. این قفل هوشمند که برای امنیت چمدان‌ها در سفر طراحی شده است، از راه دور توسط تلفن همراه کنترل می‌شود و خطر گم‌شدن کلید قفل‌های سفری را از بین می‌برد، باز شدن آن توسط برنامه‌اش در گوشی تلفن همراه صورت می‌گیرد و حتی می‌توانید در برنامه از مکان قفل باخبر شده یا آن را دنبال کنید. ورژن اندروید و ios این برنامه در کنار صفحه اینترنت آن موجود است.

ایمیل امنیتی پروتون

پروتون میل نام یک سرویس ایمیل با امنیت بالا، واقع در کشور سوئیس است. این سرویس از رمزگذاری انتها به انتها استفاده می‌کند؛ به این معنا که جز شما و مخاطب ایمیلتان، شخص دیگری قادر به مشاهده یا دسترسی به پیام شما نخواهد بود. داشتن محیط کاربری آسان و صندوق دریافت پیشرفته، رمزگذاری انتها به انتها و قرار گرفتن سرور‌های این سرویس در سوئیس -که این اطمینان را می‌دهد که تمام اطلاعات ایمیل‌های شما تحت‌قوانین سخت حریم شخصی این کشور محافظت می‌شوند - پروتون میل را به یکی از امن‌ترین سرویس‌های جهان تبدیل کرده است که هم در صفحه اینترنت و هم بر روی برنامه‌های اندروید و ios قابل دسترسی است.

پیام‌رسان خصوصی سیگنال

سیگنال نام پیام‌رسان امنی است که مانند هر پیام‌رسان دیگری کار می‌کند؛ می‌توان در آن پیام فرستاد، تماس اینترنتی کاملا رایگان برقرار کرد یا تصویر و فیلم به اشتراک گذاشت؛ با این تفاوت که تمام اطلاعات شما کاملا محرمانه و فقط توسط شما قابل دسترسی هستند. این برنامه پیام‌رسان را می‌توان برای سیستم‌عامل‌های اندروید یا ios دریافت کرد.