سفر و گردش تفریحی جذاب و لذت‌بخش برای اغلب ماست. دیدن اماکن تاریخی و تفریحی و البته اقامتی متفاوت و راحت می‌توانند لذتی مضاعف باشند. اقامت در یک هتل مدرن قرن بیست و یکمی حالا دیگر تنها مسافرت و دور بودن از خانه نیست؛ بلکه به معنای دسترسی به یک دنیای مجازی است که به لطف قابلیت‌های خاص و خوب ارتباطی، به معنای واقعی امکان کنترل همه ‌چیز را برای میهمانان فراهم می‌کند.
با وجود چنین مکان‌هایی، باور اینکه در آینده‌ نزدیک هتل‌ها کاملا دیجیتال باشند و توسط روبات اداره شوند، چندان مشکل نیست. امروزه با کمک امکانات ارتباط تجاری مثل کیوسک‌های خرید مجازی بلیت یا رزرو هتل، امضای دیجیتال و حسگرهای الکترونیکی، بیشتر مواقع نیاز به حضور فیزیکی نیست و بسته به محل اقامت هر کاری را می‌توان از راه دور و به‌صورت مجازی انجام داد. همراه شدن فناوری‌های مدرن با ویژگی‌های یک هتل لوکس، نتیجه‌ای حیرت‌انگیز و بسیار جذاب در پی خواهد داشت. با این اوصاف می‌توانید در اینجا با فناورانه‌ترین هتل‌های جهان که امکانات خاص و جالبی را در اختیار کاربرانشان قرار می‌دهند، آشنا شوید.

هتل هن‌نا (Henn-na)
در ژاپن

pic1


همان ‌طور که انتظار می‌رود، اولین هتل رباتیک در ژاپن تاسیس شده است. روبات‌های استفاده‌ شده در این هتل مدرن خوش ‌ظاهر نیستند، ولی در انجام کارهایی مثل پذیرش میهمان‌ها، حمل اثاثیه و حتی شوخی و برخورد با میهمان‌ها بسیار کارآمد و حرفه‌ای عمل می‌کنند. انرژی هتل مدرن هن‌نا به کمک پنل‌های خورشیدی تامین می‌شود و در الکترونیکی اتاق‌ها مجهز به فناوری تشخیص چهره است.

هتل ویرجین (Virgin)
در شیکاگو

pic2


مالک این هتل «سر ریچارد برنسون» هتل خود را برای برقراری ارتباط و تعامل با انواع گجت‌های هوشمند تجهیز کرده است. این ارتباط به کمک یک اپلیکیشن مبتکرانه به نام لوسی (Lucy) برقرار می‌شود که کارهایی مثل رزرو اتاق، تسویه‌ حساب و خدمات اتاق را به‌ خوبی انجام می‌دهد. لوسی حتی درجه حرارت اتاق‌ها را هم تنظیم می‌کند و از آن می‌توان به ‌عنوان کنترل از راه دور تلویزیون هم استفاده کرد. البته ویژگی بارز این هتل که در مسافرت‌های کاری استفاده زیادی دارد، سرویس خودروهای برقی تسلا مجهز به وای‌فای قدرتمند است.

هتل ۱۰۰۰ در سیاتل

pic3


در این هتل تابلوی «مزاحم نشوید» دیگر کاربردی ندارد. در اتاق‌های این هتل مجهز به سیستم هشدار الکترونیکی هستند و به کمک حسگرهای حرارتی، اشغال بودن اتاق را تشخیص می‌دهند. هرکدام از اتاق‌های این هتل با یک IP ثابت به شبکه متصل است و میهمانان می‌توانند به کمک اینترنت ویژگی‌های اتاق مثل دما، نقاشی‌های دیواری و موسیقی را بر اساس سلیقه خود شخصی‌‌سازی کنند. اگر این هتل مدرن یک سالن گلف مجازی با ۵۰ مسیر متفاوت و مجهز به حسگرهای مادون قرمز برای طبیعی‌تر شدن فضای بازی نداشت، شاید میهمان‌ها در تمام طول اقامت، اتاق خود را ترک نمی‌کردند.


هتل یوتل (YOTEL)
در نیویورک

pic4


این هتل مدرن به جدیدترین فناوری‌های سال ۲۰۱۵ مجهز شده است. پذیرش در این هتل به‌ صورت مجازی انجام می‌شود. دیوارهای آن قابلیت پخش موسیقی دارند. تختخواب‌های هتل مکانیزه هستند که در صورت نیاز به فضای بیشتر به‌ صورت خودکار جمع می‌شوند. جذاب‌ترین ویژگی این هتل یک بازوی روباتیک ۵ متری به نام یوبوت (Yobot) است که وسایل با ارزش و قیمتی میهمانان را بسته‌‌بندی کرده و به صندوق امانات هتل منتقل می‌کند.


هتل الافت کوپرتینو (Aloft Cupertino) در کالیفرنیا
منطقه سیلیکون ولی در کالیفرنیا پایگاه پیشتازان دنیای دیجیتال است و استفاده از آخرین فناوری‌ها در هتل‌های آن تعجب‌آور نیست، اما هتل مدرن الافت کوپرتینو فراتر از این‌هاست و اولین روبات سرپیشخدمت دنیا به نام باتلر (Botlr) را به خدمت گرفته است. باتلر که یونیفرمی مخصوص از جنس وینیل به تن دارد، اقلام درخواستی میهمانان از پذیرش هتل را به اتاق آنها تحویل می‌دهد.

pic۵


هتل دلتا (Delta) در کانادا
مدرن‌ترین شعبه هتل‌های زنجیره‌ای دلتا در کانادا با همکاری شرکت سامسونگ اتاق‌های خود را به اتاق هوشمند تبدیل کرده است. میهمان‌های این هتل مدرن می‌توانند به کمک گجت‌های خود به اتاق‌ها یا میزهای هوشمند متصل شده و به منوی رستوران، فیلم، پخش زنده تلویزیونی و سایر خدمات هتل دسترسی پیدا کنند.

pic۶



هتل ریتز کارلتون
(Ritz Carlton)

این هتل بین‌المللی با شعبه‌هایی در بیشتر شهرهای بزرگ مثل مسکو و بوستون، نوعی سرویس خدماتی ارائه می‌کند که تکنولوژی باتلر (Technology Butler) نامیده می‌شود. اگر در این هتل مدرن مشکلی با لپ‌تاپ یا گجت هوشمند خود داشتید نیازی به تلف کردن وقت برای پیدا کردن تعمیرکار ندارید. کافی ا‌ست با پذیرش هتل تماس بگیرید. کارکنان فنی هتل انواع خدمات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری را ارائه می‌کنند.


هتل پنینسولا (Peninsula)
در ژاپن

اگر می‌خواهید در طول تعطیلات خانوادگی، بچه‌ها را برای مدت طولانی ساکت و سرگرم کنید، آنها را به یک ماجراجویی واقعیت مجازی بفرستید. در هتل پنینسولا، علاقه شدید ژاپنی‌ها به فناوری و انیمیشن در قالب ساخت یک ماجراجویی واقعیت مجازی با تم بازی Pokémon برای میهمانان خردسال تجلی پیدا کرده است. در این ماجراجویی بچه‌ها به کمک یک توپ Poké Ball و یک کلاه Pikachu به گشت‌ و گذار مجازی در هتل می‌پردازند و اسرار مخفی در گوشه و ‌کنار آن را کشف می‌کنند. در همین حین والدین می‌توانند در آرامش و سکوت از امکانات هتل لذت ببرند.


هتل NH مادرید اسپانیا

مجموعه هتل‌های بین‌المللی NH خدمات مفیدی برای مسافرت‌های کاری ارائه می‌کنند؛ ازجمله کنفرانس مجازی به کمک هولوگرام سه‌‌بعدی و امکان ارائه مجازی پیشنهادهای تجاری در شعبه‌های مختلف هتل. با استفاده از این خدمات همه شرکت‌‌کننده‌ها و اشیای مورد استفاده در کنفرانس به‌صورت سه ‌بعدی در یک محل حاضر می‌شوند که نمونه آن در کنفرانس مطبوعاتی فیلم چاپی (Chappie) در هتل NH مادرید مورد استفاده قرار گرفت.