فولاد خوزستان - ۲۶ بهمن ۹۳
شرکت فولاد خوزستان بزرگترین عرضه کننده شمش فولاد در جمهوری اسلامی ایران، با کسب رتبه نخست تعالی سازمانی در سال 1392 و رتبه نخست تعالی منابع انسانی در سال 1391 ، طی بیش از سه دهه تولید و بومی سازی، جایگاهی ممتاز و منحصر بفرد در پیشبرد فعالیت های مرتبط با توسعه توانمند سازی صنعت فولاد کشور یافته است. احداث نخستین کوره احیای مستقیم ایرانی در سال 1380 در شرکت فولاد خوزستان در اهواز، منجر به ثبت جهانی امتیاز اولین الگوی منحصر‌به‌فرد ایرانی در تولید آهن اسفنجی گردید و به تبع این موفقیت، طرح های فولادی در کشور همچون طرح های فولاد استانی براساس آن ساخته می شوند. علاوه بر این پروژه مهم مهندسی، ساخت کوره های پاتیلی صد در صد ایرانی، ساخت اولین ترانسفورماتور کوره پاتیلی در کشور و ساخت ماشین های الکتریکی سنگین و تجهیزات ماشین‌های ریخته گری و دهها پروژه مهم دیگر که منجربه ساخت داخل بیش از هشت هزار تجهیزات مهم فرایند فولادسازی شده، بیانگر بخشی مهم از ایفای نقش ملی این مجموعه دانش بنیان، در صنعت فولاد کشور است.
از طرفی دیگر ؛ رشد تولید شرکت فولاد خوزستان تا پایان سال ۱۳۹۲ در مقایسه با سال ۱۳۸۶، بیش از۶۰ درصد بوده و این شرکت با سهم ۲۵ درصدی از کل تولید فولاد خام کشور، یکی از قطب های صنعتی کشور در برنامه پنجساله پنجم توسعه و افق چشم انداز ۱۴۰۴ می باشد .
در حالی که ظرفیت اولیه تولید این کارخانه یک میلیون و پانصد هزار تن در طراحی اولیه با شش کوره قوس الکتریکی بوده، با همین تعداد کوره و زیر همین سقف، در قالب سه فاز توسعه، میزان تولید سالانه شرکت فولاد خوزستان در سال 1392 از مرز 3.5 میلیون تن گذشت و در سال 1393 در آستانه ایام الله دهه فجر و جشن های سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، تولید این شرکت به سه میلیون تن شمش فولاد بالغ شد.
شرکت فولاد خوزستان همچنین در راستای حمایت از تولید ملی و تامین مواد اولیه کارخانجات نوردی داخل کشور، حداکثر توان خود را بکارگرفته و اغلب محصولات تولیدی خودرا روانه بازار داخلی نموده است. درعین حال این شرکت با ارسال موفق محموله های صادراتی شمش مرغوب و پرطرفدارخود حضوری موفق را در بازارهای صادراتی منطقه و جهان تجربه کرده است.