آغاز به‌کار چهاردهمین جشنواره فیلم فجر مشهد از 14 بهمن

دنیای اقتصاد، گروه هنر- معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اعلام این خبر که چهاردهمین جشنواره فیلم فجر مشهد از ۱۴ الی ۲۱ بهمن ماه سال جاری برگزار می‌شود گفت: بلیت فروشی به صورت اینترنتی و تا ۱۰ بهمن ماه ادامه داشته است. افشین تحفه‌گر درنشست خبری چهاردهمین جشنواره فیلم فجر مشهد در خصوص برنامه‌های این جشنواره اظهار کرد: فروش اینترنتی از طریق سایت، تقریبا ۸۸ درصد افزایش یافته و این نشان دهنده میزان علاقه‌مندی مخاطبان به تماشای فیلم است و علاقه‌مندان باید برای تهیه بلیت خود زودتر اقدام کنند.

وی عنوان کرد: در سال جاری بنا به تصمیم ستاد برگزاری جشنواره فیلم فجر، فیلم‌های جشنواره در تمامی استان‌ها به نمایش گذاشته می‌شود و تعدادی از استان‌‌ها که سابقه‌ای از فیلم فجر دارند با دو سانس و استان خراسان رضوی با سه سانس به استقبال اکران فیلم‌ها خواهد رفت. تحفه‌گر خاطر نشان کرد: مشکلات اکران فیلم فجر در سال جاری نسبت به سال‌های گذشته کمتر شده و شاهد شرایط مطلوب‌تری در این زمینه هستیم. هر فیلم چهار سانس نمایش خواهد داشت و این آمار و رقم بالایی است که با توجه به مناسبت‌هایی که در پیش داریم صورت خواهد گرفت. معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی اظهار کرد : در سال جاری دو اثر به نام‌های «اشنوگل» هادی حاجتمند و «کوپال» به کارگردانی کاظم مولایی در جشنواره فیلم فجر راه یافته که افتخاری برای خراسانی‌ها است. وی گفت: این فیلم‌ها در سانس‌های ۱۵:۰۰، ۱۷:۰۰، ۱۹:۰۰ و ۲۱:۰۰ دو بار اکران می‌شود و در سه باکس-A- C -E نامگذاری شده‌اند.

فیلم‌های جشنواره چهاردم

تحفه‌گر عنوان کرد: در باکس A فیلم‌های «فراری» علیرضا داوود نژاد، «صوفی و دیوانه» مهدی کرم‌پور، «ویلایی‌ها» منیره قیدی، «بدون تاریخ و بدون امضا» وحید جلیلوند، «تقصیر من نیست» اسماعیل میهن‌دوست، «تابستان داغ» ابراهیم ایرج‌زاد، «آذر» محمد حمزه‌ای و« شنل» حسین کندری وجود دارد. معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی تصریح کرد: در باکس C «زیر سقف دودی» پوران درخشنده، «ماجان» رحمان صیفی آزاد، «دریاچه ماهی» مریم دوستی، «خفگی» فریدون جیران، «ایتالیاایتالیا»کاوه‌صباغ‌زاده، «سدمعبر» محسن‌قرایی،« ۲۱ روز بعد» محمدرضا خردمندان و «مادری» به کارگردانی رقیه توکلی در خود جای داده است. تحفه‌گر خاطر نشان کرد: در باکسE «سارا و آیدا» مازیار میری، «یادم تو را فراموش» علی عطشانی، «ماجرای نیم روز» محمدحسین مهدویان، «دعوت‌نامه» مهرداد فرید، «اسرافیل» آیدا پناهنده، «بن‌بست وثوق» حمید کاویانی، «چراغ‌های ناتمام» مصطفی سلطانی، و «فصل نرگس» نگار آذربایجانی وجود دارد. وی عنوان کرد: چهار اکران برای هر فیلم در نظر گرفته شده که به صورت چرخشی و در هر روز نزدیک به ۱۲ فیلم اکران می‌شود و به طور کلی فیلم‌ها نسبت به سال گذشته از وضعیت مطلوبی برخوردار هستند.