حمایت از اجرای  پروژه های گردشگرساز
نفیسه آفرین زاد معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش عنوان کرد: برگزاری نمایشگاه های تخصصی چون نمایشگاه عمران و ساختمان در منطقه آزاد کیش قطعا در جذب گردشگر و سرمایه گذار به این منطقه که از اهداف اصلی سازمان در دوره مدیریت جدید است، کمک می کند.
دکتر علی جیرفتی در گفت وگو با خبرنگار «دنیای اقتصاد»، افزود: در راستای توسعه عمران و آبادانی جزیره، سازمان منطقه آزاد کیش طرح های گسترده و مهمی را در دستور کار قرار داده که از آن جمله حمایت از اجرای پروژه هایی است که به افزایش شمار گردشگران و یا ماندگاری بیشتر مسافر و گردشگر در جزیره کمک کند.
وی ادامه داد: در این زمینه می توان اعلام کرد که سازمان منطقه آزاد کیش تسهیلات ویژه ای در واگذاری زمین به مجریان پروژه ها در نظر گرفته و ضمن تسهیل شرایط پرداخت اعتبارات، ارائه مجوزهای لازم برای اجرای پروژه ها را نیز تسریع می بخشد.
معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش در ادامه با تاکید بر اینکه این سازمان در اجرای پروژه های فوق حاضر به مشارکت جدی نیز است، به گزارش عملکرد شش ماهه معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش در مقایسه با مدیریت گذشته، اشاره و اعلام کرد: سازمان منطقه آزاد کیش حمایت از طرح های صنعتی با رویکرد توسعه صنایع دانش بنیان و غیرآلاینده را مصوب کرده تا از این طریق، واحدهای تولیدی غیرفعال و نیمه فعال مجددا شروع به کار کنند و در منطقه فعال شوند.
وی اعلام کرد: بر اساس گزارش های جمع آوری شده، حجم سرمایه گذاری این طرح ها بالغ بر 150 میلیارد تومان برآورد شده است.
این مسوول سازمان منطقه آزاد کیش همچنین اعلام کرد: در حوزه تجارت و در بخش واردات، ارزش دلاری واردات، در شش ماهه دوم سال 92، بیش از 382 میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال 91، بیش از 130 درصد رشد داشته است که این خود نشان دهنده استقبال سرمایه گذاران از اجرای پروژه های اقتصادی در منطقه آزاد کیش است.
وی افزود: در حوزه صنعت نیز در شش ماه گذشته، 39 جواز تاسیس و 46 پروانه بهره برداری صادر شده که به ترتیب 22 و 53 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن رشد داشته است.
جیرفتی یادآور شد: همچنین کل صادرات محصولات صنعتی در شش ماه دوم سال 92، بالغ بر 32 میلیون دلار بوده که از رشد 31 درصدی نسبت به مدت مشابه سال 91 برخوردار بوده است.
وی ادامه داد: صدور بیش از 1800 فقره مجوز فعالیت اقتصادی در شش ماه دوم سال 92 و 322 کارت بازرگانی نیز از اقدامات مدیریت بازرگانی سازمان بوده است.
این مقام مسوول در خاتمه خاطرنشان کرد: مهمترین اولویت سازمان منطقه آزاد کیش توسعه گردشگری و تجارت در این منطقه است که امیدواریم با کمک سرمایه گذاران بخش خصوصی و همیاری دولت یازدهم، به خوبی اجرایی شود.