تسنیم- رمضانعلی آذری دادستان قوچان در حاشیه طرح جمع‌آوری متکدیان در قوچان اظهار کرد: یکی از مواردی که سبب تخریب وجهه شهر و وقوع جرایم می‌شود تکدی‌گری و استعمال مواد مخدر است که از مدت‌ها قبل سبب نارضایتی شهروندان قوچانی شده بود .
آذری با بیان اینکه این گونه جرایم زمینه ارتکاب جرایم کلان را نیز فراهم می‌کند، افزود: از دیدگاه جرم‌شناسی چنانچه بخواهیم در پی پیشگیری از وقوع جرایم باشیم، باید به صورت هدفمند و حساب شده با خرده جرایم در شهرستان برخورد شود لذا طرح برخورد با متکدیان در این شهرستان اجرا شد. وی تاکید کرد : این طرح با مشارکت ادارات مختلف شهرستان قوچان از جمله شهرداری ، بهزیستی ، کمیته امداد ، شبکه بهداشت و پلیس اجرا شد.
دادستان قوچان درباره تکلیف و نحوه برخورد با دستگیرشدگان نیز بیان داشت : با توجه به اینکه اکثر دستگیرشدگان مصرف کننده مواد مخدر هستند این افراد فعلا تحویل زندان می‌شوند تا پس از آن توسط نهادهای مربوطه تحت درمان و باز اجتماعی کردن قرار گیرند.

دادستان قوچان با تایید این مطلب که تعدادی از این متکدیان مربوط به شهرهای مجاور هستند تاکید کرد : با هماهنگی‌های انجام شده با نهادهای مربوطه این طرح در مرحله اول هفته‌ای یکبار اجرا شده و در مرحله دوم و با شناسایی مکان‌های گم در حاشیه شهر جمع آوری متکدیان ادامه خواهد داشت . در این راستا نهادهای مختلف درگیر با موضوع اسامی و لیست خرده فروشندگان مواد مخدر را جمع آوری و پس از تطبیق با لیست موجود پلیس و دستگاه قضا مشخص شد ۵۰ درصد در تمامی لیست‌ها مشترک هستند که مراحل شناسایی انجام و در نهایت برخورد قانونی لازم با آنها صورت گرفت .

آذری در ادامه با اشاره به دستگیری یک گروه ۵ نفره کیف قاپ با کلیه وسایل مسروقه نیز بیان کرد: این گروه هم که مدتی در شهرستان به ارتکاب جرم و سرقت پرداخته بودند پس از جمع‌آوری اطلاعات لازم توسط پلیس، مخفیگاه آنها شناسایی و دستگیر شدند .
دادستان قوچان در پایان با اشاره به نقش افراد بزه‌دیده در ارتکاب جرایم افزود : مردم باید بیشتر هوشیار باشند و زمینه ایجاد جرایم را برای سارقان و مرتکبان جرایم فراهم نسازند .