افق‌های تازه در نمایشگاه چهاردهم
داریوش عباسی چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی ساختمان با روحیه و انگیزه هرچه بیشتر دست اندرکاران و شرکت کنندگان ساختمانی در تهران آغاز به کار کرد. نمایشگاه امسال پس از سال ها عسرت و تحریمهای کمرشکن و با گذشت دوران عدم شفافیت درفضای اقتصادی و ویژه خواریها، همراه با طرحها، ابداعات و حرفهایی تازه، درهای خود را به روی متخصصان، دست اندرکاران و علاقمندان حوزه بزرگ ساخت و ساز کشور گشود.
صنعت ساختمان در سالهای گذشته از دو بابت دچار آسیب و مشکل بود: ازیک سو، تمایل برندهای بزرگ جهانی برای حضور در ایران کمرنگ بود - که بخشی از آن به محدودیت نقل و انتقال منابع پولی و بانکی بازمی گشت- و از سوی دیگر، تورم افسار گسیخته و روند کاهشی گردش اقتصادی، این حوزه را دچار آسیب کرد.
اما اکنون با تلاشهای دولت یازدهم و تیم مجرب اقتصادی آن، روزنه های امید برای برداشتن سایه رکود از آسمان فعالیت های اقتصادی کشور نمایان شده که آثار آن بتدریج رخ می نماید.
همچنین با تثبیت نرخ ارز، امکان برنامه ریزی برای توسعه فعالیت ها مجددا در بازار گسترده ساخت و ساز پدید آمده است. حضور بیش از صد شرکت خارجی در نمایشگاه چهاردهم، خبری نوید بخش برای اهالی این صنعت و عموم مردم است.
امید که با رفع رکود و افزایش سرمایه گذاری، رشد ساخت و سازهای استاندارد، مدرن و منطبق با فرهنگ و محیط زیست کشور، اقتصاد ایران روزهای بهتری را پیش روی داشته باشد.