روزنامه اطلاعات در گزارشی نوشت: معاون وزیر توسعه‌ جمهوری لهستان با استاندار خراسان رضوی دیدار کرد.علیرضا رشیدیان در این دیدار با اشاره به ظرفیت‌های خراسان رضوی برای توسعه همکاری‌ها با لهستان، گفت: این استان نه تنها در حوزه فرهنگی بلکه از نظر موقعیت راهبردی در منطقه و همجواری با آسیای میانه و افغانستان دارای ظرفیت‌های ارزشمندی است.‌ همکاری‌های اقتصادی، تجاری، کشاورزی و صنعتی دوجانبه می‌تواند منشأ روابط مطلوب‌تر بین دو کشور باشد که باید از آن بهره برد.

رشیدیان ظرفیت خراسان رضوی در حوزه صدور خدمات فنی مهندسی را نیز با توجه به نیاز بازار اطراف (آسیای میانه و افغانستان ) قابل‌توجه دانست و بر همکاری مشترک در این حوزه هم تاکید کرد. وی توسعه‌ همکاری‌های فرهنگی و دانشگاهی را باتوجه به وجود ۳۲۰ واحد دانشگاهی و ۳۵۰ هزار دانشجو در استان از دیگر قابلیت‌های توسعه همکاری‌های دوجانبه دانست. استاندار خراسان رضوی با اشاره به رتبه‌های اول تا سوم استان در تولید بسیاری از محصولات کشاورزی و دامی، گفت: خراسان رضوی به‌دلیل قرار گرفتن در منطقه خشک، نیازمند اصلاح روش‌های آبیاری، اصلاح الگوی کشت، برداشت و فرآوری محصولات است که خود زمینه‌ای برای استفاده از توانمندی‌ها و فناوری‌های لهستان است. استاندار خراسان رضوی با اشاره به وجود دو منطقه ویژه اقتصادی در استان شامل دوغارون در مرز افغانستان و سرخس در مرز ترکمنستان آن را فرصت خوبی برای همکاری‌های اقتصادی دوجانبه برای صادرات به آسیای میانه و افغانستان قلمداد کرد و گفت: سرمایه‌گذاری مشترک در حوزه تولید برای تامین نیاز بازارهای منطقه فرصتی ارزشمند برای تولید دو کشور و همکاری‌های مشترک در این حوزه است. در این دیدار رادوسلاو دوماگالسکی معاون وزیر توسعه لهستان نیز از آمادگی این کشور برای توسعه‌ سرمایه‌گذاری مشترک در خراسان رضوی و نیز استقبال از سرمایه‌گذاران این استان در کشورش خبر داد.

اجرای طرح تنظیم بازار شب عید در خراسان شمالی تا ۱۵ فروردین

روزنامه ایران در خبری به نقل از مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان شمالی نوشت: طرح تنظیم بازار شب عید در خراسان شمالی که از ۱۵ اسفندماه آغاز شده تا ۱۵ فروردین سال ۹۵ ادامه دارد. در اجرای طرح تنظیم بازار نوروز پارسال۱۵۰ پرونده تخلفاتی در تعزیرات حکومتی استان تشکیل و رسیدگی شد. در اجرای طرح تنظیم بازار شب عید در استان سه گروه گشت سیار تعزیرات حکومتی در شهرستان بجنورد، دو گشت سیار در شهرستان‌های فاقد تعزیرات حکومتی و یک گشت سیار نیز در شهرستان‌های شیروان و اسفراین فعالیت می‌کنند. شهروندان در زمان اجرای طرح تنظیم بازار و یا در ایام سال درصورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی می‌توانند از طریق سامانه ۳۰۰۰۹۶۵۱ به تعزیرات حکومتی خراسان شمالی اطلاع دهند تا در اسرع وقت به آن رسیدگی شود. تغییرات اداری در شهرداری، سیاسی نیست بلکه براساس ملاک شایسته‌سالاری است، ملاک‌های بنده در انتخاب افراد اعتماد قلبی و عملی به کارآیی و جوان‌گرایی است. وی گفت: الان بسیاری از شهرداری‌ها با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کنند و بعضی تا شش ماه حقوق نداده‌اند و حتی از یکی از مراکز مربوطه‌نامه آمده که فقط حقوق پرسنل و خدمات شهری را بدهید و فعلا با توجه به مشکلات مالی از خدمات عمرانی صرف‌نظر کنید، درحالی‌که ما حقوق بدهکار نیستیم و عیدی را نیز واریز کرده‌ایم. جمشیدی با یادآوری این‌که شهرداری‌ها باید خودکفا باشند و دولت نمی‌تواند کمک چندانی به ما بکند، افزود: در سال‌های گذشته برخلاف قانون و بدون گزینش، صدها نفر نیرو وارد شهرداری شده‌اند که حالا شهرداری به مشکل پرداخت حقوق آن‌ها برخورده است و ۵۰ درصد اضافه هستند اما فعلا نمی‌توانیم اخراجشان کنیم چون زندگی صدها نفر به‌هم می‌ریزد و البته باید اشاره کنم در هشت ماه گذشته ۳۰ نفر از پرسنل را بازنشسته کردیم و البته نیرویی جایگزین نشده است. وی اضافه کرد: کار واقعی ما در سال آینده خواهد بود که قصد داریم کلنگ سه تقاطع غیرهمسطح را بزنیم و پروژه آسفالت معابر را به‌گونه‌ای پیش ببریم که در پایان عمر این شورا هیچ کوچه‌ای بدون آسفالت نباشد، ساخت بوستان ۲۲۰ هکتاری شمال شهر را پیش ببریم که قابل‌افزایش به ۵۰۰ هکتار است.

تحویل نخستین محموله ناوگان خط 2 متروی مشهد در چین به هیأت اعزامی شهرداری

روزنامه جمهوری اسلامی در خبری به نقل از مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد نوشت: نخستین بخش از ناوگان خط ۲ قطارشهری مشهد تحویل هیأت ایرانی مستقر در شهر شانگهای کشور چین شده که به یاری خدا تا پایان سال جاری عملیات بارگیری انجام و در اوایل سال آینده ناوگان خط ۲ به کشور وارد خواهد شد. کیانوش کیامرز در این خصوص گفت: تاکنون یکی از سریع‌ترین پروسه‌های ساخت، تست و تحویل‌گیری ناوگان قطار شهری را انجام دادیم، به نحوی که شهروندان و زائران حضرت علی‌ابن موسی‌‎الرضا(ع) در سال ۹۵ می‌توانند به سهولت از آن استفاده کنند و بهره‌مند شوند. وی یادآور شد که ناوگان مترو به‌دلیل شرایط فنی پس از طراحی‌های پایه و اولیه در هر یک از زیر سیستم‌های آن نیازمند تست‌های خاص و پیچیده است که فرآیند تحویل ناوگان را در پروژه‌های ریلی بسیار زمان‌بر و پیچیده کرده است. مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد خاطرنشان کرد: خوشبختانه باید به مردم مشهد اعلام کنیم تمامی تست‌های سرد و گرم ناوگان خط ۲ اعم از تست‌های استحکام بدنه و ارتعاشات، تست‌های FAI، تست‌های سرد واگن مانند دی‌الکتریک، تست وزن و تست بی‌باری و تست سرعت ۸۰ کیلومتر در ساعت با موفقیت کامل در کارخانهCRRC کشور چین انجام پذیرفته است.