اعتبارات مترو اصفهان 10برابر شده است

رئیس شورای شهر اصفهان گفت: حاشیه‌های قبل از برگزاری انتخابات هیات رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان امسال نسبت به سه سال گذشته بسیار کمتر بود. رضا امینی اظهار کرد: در این راستا باید یادآور شوم که در هر فضای انتخاباتی و رقابتی حاشیه‌هایی ایجاد می‌شود و هیچ فضای انتخاباتی از آن مستثنی نیست. وی با بیان اینکه در انتخابات هیات رئیسه شورای شهر اولین چیزی که مورد توجه ما بود منافع مردم بود، افزود: تحقق این امر با تعامل ممکن است و ایجاد جریانات منفی در این راستا تنها منجر به باخت می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه با بیان اینکه افزایش تعداد اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان در دوره چهارم ساختار و مطالبات جدیدی را نیز از سوی ارگان‌ها و نهادهای مختلف به همراه داشت، اضافه کرد: به دلیل مشکلات ناشی از افزایش تعداد اعضای شورا، مجلس و دولت با کاهش تعداد اعضای شوراها موافقت کرده و در شهر اصفهان نیز انتخابات دوره پنجم شورای اسلامی شهر برای انتخاب ۱۵ نفر برگزار خواهد شد. وی در ادامه با تاکید بر اینکه حاشیه‌های قبل از برگزاری انتخابات هیات رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان نسبت به سه سال گذشته بسیار کمتر بود، تصریح کرد: باید توجه داشته باشیم که رقابت‌های سیاسی در شورا داخلی است و البته تنش‌هایی که وجود دارد طبیعی است چرا که ۲۱ نظر و شخصیت وجود دارد اما محصول این انتخابات به نفع مردم بوده است. امینی در پاسخ به سوال یکی دیگر ار خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت مترو ابراز داشت: شورای اسلامی شهر اصفهان در ابتدای شروع به فعالیت خود دو موضوع مترو و رودخانه زاینده رود را در اولویت کاری خود قرار داد و بر این اساس طی یک سال گذشته با افزایش ۱۰ برابری اعتبارات تخصیص یافته به مترو روبرو بوده‌ایم.

وی در ادامه با اشاره به راه‌اندازی فاز اول خط یک مترو اصفهان از یک سال گذشته تاکنون افزود: فاز دو این خط از میدان ۲۵ آبان تا چهار راه‌ تختی نیز آماده بهره برداری است و به میزان دو کیلومتر به بهره‌برداری می‌رسد. رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان همچنین از فعالیت عمرانی شبانه‌روزی در مترو اصفهان و دیگر پروژه‌های عمرانی شهر اصفهان خبر داد و بیان داشت: در برخی ار پروژه‌ها شهرداری مشکلاتی را با دیگر نهادها و به ویژه میراث فرهنگی داشته که خوشبختانه با تعامل این موضوعات مرتفع شده است. وی در خصوص تامین منابع مورد نیاز برای بهر ه برداری از مترو اصفهان گفت: این اعتبارات به صورت ۵۰ درصد ملکی، ۲۵ درصد تسهیلات بانکی و ۲۵ درصد نیز به صورت نقد پرداخت خواهد شد. امینی همچنین با بیان اینکه خط یک در سال ۹۶ به بهره برداری می‌رسد، تصریح کرد: باید توجه داشت که ما با مشکلات نقدینگی که بیشتر برای آزادسازی هم بوده، مواجه بوده‌ایم. وی تصریح کرد: ایستگاه‌های میدان آزادی، میدان انقلاب اسلامی و میدان امام حسین (ع) در حال بهره برداری است و در صورت تکمیل این پروژه ها ۷.۵ کیلومتر به مترو اصفهان اضافه خواهد شد. رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان به برخی از انتقادات عنوان شده در برخی از رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی در خصوص نحوه تامین منابع مالی شهرداری اصفهان اظهار داشت: ریشه‌های این گفتارها مشخص است اما باید توجه داشته باشیم که شهرداری با برنامه‌ریزی دقیق در این راستا فعالیت دارد.

کلنگ زنی پروژه‌های بزرگ در سال جاری

وی اضافه کرد: ما سعی داریم در سال چهارم شورای اسلامی شهر اصفهان بدون توجه به حاشیه‌ها فعالیت و کارنامه خوبی را نزد شهروندان اصفهانی داشته باشیم. امینی در ادامه با اشاره به اینکه در سال جاری نیز پروژه‌های بزرگی را کلنگ زنی خواهد کرد، افزود: از جمله این پروژه‌ها می‌توان به بخشی از برنامه ریزی چهارم ترافیکی، سالن گلستان شهدای اصفهان با ظرفیت چهار تا پنج هزار نفری و برخی از پروژه‌های بزرگ فرهنگی و تفریحی اشاره کرد.