به گزارش خبرنگار ایرنا، احمدرضا مُدبر نیا افزود: تاکنون از ابتدای سال ۱۴۰۲ افزون بر ۳۵۶ هزار میلیارد ریال، وصولی مالیات استان به حساب خزانه دولت واریز شده است که ۵۴ درصد نسبت به دوره مشابه در سال گذشته رُشد داشته است.

وی با بیان‌ این‌که حدود ۹۸ درصد بودجه استان را مالیات تامین می‌کند ادامه داد: تاکنون ۹۷ درصد بودجه پیش بینی شده استان تحقق یافته است و تلاش داریم تا پایان سال سهمیه پیش بینی شده برای استان تامین گردد.

وی تصریح کرد: ۱۰ ماهه امسال افزون بر ۹۳ هزار میلیارد ریال عوارض ارزش افزوده به حساب شهرداری ها، دهیاری ها و فرمانداری های سطح استان واریز شده است که این مبلغ در مدت مشابه سال قبل ۷۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال بود که رشد ۳۳ درصدی نشان می‌دهد.

مدیرکل امور مالیاتی استان اضافه کرد: سال ۱۴۰۲ سهم مالیات نسبت به نفت در بودجه پیشی گرفت و ۵۲ درصد بودجه اخثصاصی کشور تحت عنوان مالیات تامین می‌شود که نشان از اهمیت مالیات در اقتصاد کشور دارد.

وی تصریح کرد: در راستای آموزش سامانه مودیان و پایانه های فروشگاهی، اقدامات اثرگذاری انجام شده است و اصفهان بالاترین رتبه آموزش قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان را در کل کشور دارد و این دوره های آموزشی همچنان ادامه دارد تا این قانون به صورت صحیح در استان اجرا گردد.

مُدبر نیا اظهار‌کرد: اداره کل مالیاتی استان از طریق برگزاری دوره های آموزشی، نیازهای آموزشی مودیان درراستای اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان برآورده می کند و امسال توانسته ایم بابررسی تماس‌های دریافتی از طریق مرکز ارتباطات مردمی ۱۵۲۶ نیازهای آموزشی مودیان را بررسی کنیم و نسبت به برگزاری جلسات آموزشی اقدام نماییم.

وی تاکید کرد: تکریم ارباب رجوع و عدالت مالیاتی رویکردهای اصلی اداره کل امور مالیاتی استان اصفهان است و در راستای تحقق عدالت مالیاتی بحث مبارزه با فرار مالیاتی در اداره کل مالیاتی استان با جدیت دنبال می‌شود.

وی اظهار‌کرد: برای مبارزه با فرار مالیاتی در استان، سامانه ۱۵۲۶ آماده دریافت گزارشات مردمی و بررسی ابهامات و مشکلات مودیان می باشد.

وی گفت:در زمینه فرار مالیاتی در اداره کل امور مالیاتی استان ۲ اداره تحت عنوان بازرسی مالیاتی. و مبارزه با فرار مالیاتی ایجاد شده است و در ۱۰ ماهه امسال ۱۳۵ مورد پرونده در قالب ماده ۱۸۱ قانون مالیات های مستقیم مورد بررسی و رسیدگی قرار گرفت که پس از طی مراحل دادرسی به اطلاع عموم خواهد رسید.

وی ادامه داد:در ایام الله دهه فجر اختیار بخشودگی جرایم به مدیران کل استان ها تفویض شده است و به این ترتیب اختیار بخشودگی جرایم مالیات و عوارض قابل بخشش هر سال برای مؤدیانی که نسبت به پرداخت بدهی سال یا دوره مربوط تا آخر بهمن ماه سال‌جاری اقدام نمایند، در خصوص اشخاص حقیقی تا سقف پنج میلیارد ریال و در مورد اشخاص حقوقی تا سقف بیست میلیارد ریال اعطا می شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان به مودیان توصیه کرد: تفکیک حساب های غیرتجاری و تجاری باید مورد توجه فعالان اقتصادی قرار بگیرد و مودیان محترم مالیاتی بایستی حساب های تجاری و غیر تجاری خود را تفکیک نمایند و توجه داشته باشند تراکنش های بانکی زمانی منبع تشخیص مالیات است که منشا درآمدی برای مودی داشته باشد. وی یاد آور شد:مطابق با ماده چهار قانون سامانه مودیان و پایانه های فروشگاهی، اصل بر صحت اطلاعات فعالان اقتصادی است و اعطای هرگونه مشوق، نرخ صفر مالیاتی می بایست همراه با ارائه اظهارنامه مالیاتی، دفاتر و اسناد و مدارک باشد.