«ثغرب»: شرکت سرمایه‌گذاری مسکن شمال‌غرب، از عدم‌حصول نتیجه از برگزاری مزایده فروش یک‌قطعه زمین به متراژ ۵‌هزار و ۸۰۰مترمربع با کاربری مسکونی واقع در شهرک نصر خبر داد.

«وامید»: گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید در خصوص دلایل تغییر بیش از ۳۰درصدی سود عملیاتی اطلاعیه‌ای منتشر و اعلام کرد، سود عملیاتی دوره ۶ماه منتهی به ۳۱/ ۰۴/ ۱۴۰۱ به مبلغ ۱۲‌هزار و ۸۰۰میلیارد تومان و سود عملیاتی سال مالی منتهی به ۳۱/ ۰۴/ ۱۴۰۰ مبلغ ۸‌هزار و ۴۰۰میلیارد تومان بوده که بیانگر افزایش ۵۲درصدی به مبلغ ۴‌هزار و ۳۰۰میلیارد تومان است. تفاوت موجود عمدتا مربوط به درآمد سود سهام شناسایی‌شده از سود سهام مصوب شرکت‌های معدنی و صنعتی گل‌گهر و معدنی و صنعتی چادرملو بوده است.

افزایش درآمد سود سهام شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر به میزان ۳۱‌درصد ناشی از افزایش سود سهام مصوب به مبلغ ۳‌هزار میلیارد تومان معادل ۳۱‌درصد است.

افزایش سود سهام شرکت معدنی و صنعتی چادرملو به میزان ۶۰‌درصد نیز ناشی از افزایش سود سهام مصوب به مبلغ ۷‌هزار میلیارد تومان معادل ۶۰‌درصد است.

در دوره مالی ۶ماه مشابه قبل، نسبت به مطالبات شرکت لیزینگ امید در حال تصفیه، ذخیره مطالبات مشکوک‌الوصول به مبلغ ۴۴۲میلیارد تومان تامین شده که در دوره مالی مورد گزارش موضوعیت نداشته است.

«حسینا»: شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا اعلام کرد، با دستور مقام قضایی مقرر شده است، از انبارداری خودروهای مستقر در بندر بوشهر تعرفه درآمدی اخذ نشود و باید خودروها به صاحبان کالا عودت داده شوند. این ابلاغیه بر درآمد‌ شرکت تاثیر ریالی نخواهد داشت.

«شپترو»: پتروشیمی آبادان، در پاسخ به سوالات مطرح‌شده در خصوص علت عدم‌فروش محصول DDB در شهریورماه نسبت به دوره مشابه مردادماه اعلام کرد، با توجه به اینکه نرخ جهانی محصولات نزولی است و با عنایت به عدم‌استقبال مشتریان، عرضه محصول مذکور در بورس‌کالا منجر به فروش نشده است. در خصوص کاهش تولید محصول پی‌وی‌سی هم به استحضار می‌رساند به علت در دست تعمیر بودن کمپرسور‌های واحد ۴۰۰ و همچنین پالی‌های واحد ۷۰۰ قدیم میزان تولید کاهش یافته است.

«حفارس»: با توجه به اینکه شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی خلیج‌فارس، در مناقصه سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد با موضوع بارگیری، حمل و انتقال و تخلیه حدود ۷۰۰تن زباله در شبانه‌روز از محل ایستگاه خدمات شهری شماره‌یک به مراکز دفن بهداشتی پسماندهای مشهد شرکت کرده و سازمان مذکور، به‌عنوان برنده مناقصه برگزیده شده است، مراتب به‌منظور اطلاع سهامداران ارسال می‌شود. شایان ذکر است که قرارداد دوساله بوده، مبلغ درآمد پیشنهادی قرارداد بدون احتساب تعدیل ۳۷میلیون تومان و مهلت ارسال ضمنانت‌نامه حسن انجام تعهدات از تاریخ ۱۱/ ۰۷/ ۱۴۰۱ یک‌هفته است.

«ویساتیس»: شرکت سرمایه‌گذاری ایساتیس‌پویا از انعقاد قرارداد خرید ۱۰۰‌درصد پروژه تولید نورد مفتول با ظرفیت ۴۰۰‌هزار تن با شرکت صنایع مفتول‌کاران یزد خبر داد. مبلغ قرارداد، ۷۲میلیارد تومان و نحوه تسویه به صورت ۲۰میلیارد تومان نقدی و مابقی به‌صورت تعهد تکمیل پروژه است.

«بکام»: شرکت کارخانه‌های تولیدی شهید قندی، اعلام کرد که قرارداد فروش انواع کابل فیبر نوری را با شرکت نقش اول کیفیت (ناک) منعقد کرده است. مبلغ قرارداد ۹۸میلیارد تومان و تسویه مبلغ ۳۰روز پس از تحویل هر پارت با ارائه صورتحساب خواهد بود.

«سباقر»: سیمان باقران، دلیل کاهش ۲۴درصدی میزان فروش داخلی شهریورماه نسبت به مردادماه ۱۴۰۱ را کاهش تقاضای خرید سیمان داخلی در بورس‌کالا و کمبود سوخت و گازوئیل و افزایش کرایه حمل عنوان کرد.

«ولقمان»: شرکت سرمایه‌گذاری لقمان اعلام کرد، در تاریخ ۱۱/ ۰۷/ ۱۴۰۱ اقدام به خرید ۴۵میلیون و ۴۰۰‌هزار سهم شرکت تولید نیروی برق دماوند به مبلغ ۷۶میلیارد تومان کرده که مبلغ فوق بیش از ۵‌درصد دارایی‌های شرکت در صورت‌های مالی حسابرسی‌شده سال مالی قبل است و‌ درصد مالکیت این شرکت در سهام شرکت تولید نیروی برق دماوند به ۸۲/ ۰‌درصد رسیده است.

«بترانس»: پیشنهاد افزایش سرمایه شرکت ایران‌ترانسفو از مبلغ ۳‌هزار و ۶۰۰میلیارد تومان به ۴‌هزار و ۷۰۰میلیارد تومان از محل سود انباشته به منظور افزایش سرمایه در گردش و جبران کمبود نقدینگی در تاریخ ۱۲/ ۰۷/ ۱۴۰۱ به تصویب هیات مدیره رسیده و به‌منظور اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شده است.

«کخاک»: صنایع خاک چینی ایران در شهریورماه سال‌جاری، ۴۱‌هزار تن از محصولات خود را در داخل کشور به فروش رسانده و از این محل ۵۶میلیارد و ۶۰۰میلیون تومان درآمد به دست آورده است. همچنین ۱۶میلیارد و ۶۰۰میلیون تومان از محل فروش ۳‌هزار و ۷۰۰تن از محصولات به خارج از کشور درآمد شناسایی شده است. مجموع درآمد شرکت در این مدت، ۷۳میلیارد و ۳۰۰میلیون تومان بوده که نسبت به مردادماه، با ۳‌درصد کاهش مواجه شده است.  

«توریل»: توکاریل در ششمین ماه سال، از محل حمل ریلی مواد اولیه مربوط به فولادمبارکه اصفهان، ۱۵۵میلیارد تومان و از محل راهبری، تعمیر و نگهداری شبکه ریلی راه‌آهن فولاد سبا ۲میلیارد تومان درآمد شناسایی کرده است. مجموع درآمد شرکت در این مدت، ۱۵۷میلیارد تومان بوده که نسبت به ماه پیش از آن با افزایش ۷۴درصدی همراه بوده است.

«شلرد»: کود شیمیایی اوره‌لردگان در شهریورماه سال‌جاری، از محل فروش محصولات خود در داخل کشور ۱۰۳میلیارد تومان و از محل فروش محصولات به مشتریان خارجی، ۹۷۰میلیارد تومان درآمد کسب کرده است. مجموع درآمد شرکت در این مدت، ‌هزار میلیارد تومان بوده که نسبت به مردادماه سال‌جاری، افزایش چشمگیری را در درآمدهای خود به ثبت رسانده است.