وی با اشاره به اینکه ۲۵‌هزار واگن باری در شبکه ریلی مربوط به بخش خصوصی است، عنوان کرد: کمبود لکوموتیو در شبکه ریلی مشکلات زیادی را در بخش حمل بار به وجود آورده، به طوری که شرکت راه‌‌‌آهن اقداماتی را در سال‌جاری با تولیدکنندگان داخلی و خارجی برای ورود لکوموتیو انجام داده که به‌طور قطع در سال آینده با ورود لکوموتیو شاهد رشد بار خواهیم بود. مدیرعامل شرکت پرتوبار فرابر خلیج‌فارس با بیان اینکه دارایی‌‌‌های این مجموعه عمدتا واگن است، گفت: «حپرتو» ۱۴۰۵ واگن در اختیار دارد که از این تعداد ۷۷۱واگن اختصاصی و ملکی است که ۵۵‌درصد کل ناوگان را تشکیل می‌دهد.

به گفته باقری، ۲۰۰واگن لبه‌‌‌بلند طی دو سال گذشته به این مجموعه اضافه شده و سیاست شرکت توسعه ناوگان ریلی به‌خصوص حمل‌‌‌ونقل مواد معدنی است. وی عنوان کرد: از بین قراردادها و پروژه‌‌‌های این مجموعه، به صورت عملیاتی ۵پروژه در دست است. ماهانه ۷۵‌هزار تن با اختصاص ۳۰۰واگن با شرکت پارس فولاد سبزوار تا سال ۱۴۰۵ قرارداد داریم. پیش‌بینی می‌شود این قرارداد بلندمدت و دائمی با افزایش ظرفیت همراه باشد. مدیرعامل شرکت پرتوبار فرابر خلیج‌فارس در ادامه اظهار کرد: پروژه مهم دیگر حمل مواد نفتی گازوئیل و مازوت برای شرکت پخش فرآورده‌‌‌های نفتی است که این قرارداد هم بلندمدت و دائمی است. بخشی دیگر از پروژه عمدتا با واگن‌‌‌های پایه کوتاه در انتقال محصولات دو شرکت فولادی است.

وی مطرح کرد: در بخش بین‌المللی هم از سال گذشته به صورت جدی در حال فعالیت هستیم و ۲۰‌هزار تن بار از سال گذشته و دو ماه ابتدای امسال به ترکیه ارسال کردیم که بعد از زلزله ترکیه فعلا از این بازار خارج شدیم. باقری در ادامه با تاکید بر اینکه در حال حاضر برای تمامی واگن‌‌‌ها حتی مازاد ظرفیت موجود، قرارداد بار داریم، افزود: برنامه احداث کارخانه فولادی هم در مجموعه هلدینگ وجود دارد و طی یک تا دو سال آینده بهره‌‌‌برداری خواهد شد. به این ترتیب با راه‌‌‌اندازی این کارخانه با واگن‌‌‌های ملکی، اقدام به حمل بار هلدینگ خواهیم کرد. مدیرعامل شرکت پرتوبار فرابر خلیج‌فارس تصریح کرد: طی یک تا دو سال آینده زنجیره در این مجموعه کامل می‌شود. به این ترتیب مجموعه کامل بار، حمل لجستیک و بخش تعمیری و لکوموتیو را در اختیار خواهیم داشت و ریسک شرکت به‌شدت کاهش خواهد یافت و حتی به صفر خواهد رسید. وی اضافه کرد: شرکت راه‌آهن هر ساله ۱۰شرکت برتر ریلی در حمل بار را معرفی می‌کند که خوشبختانه این شرکت جزو ۱۰شرکت برتر و حائز رتبه هفتم بوده که امید است طی سال‌های آتی جزو ۵شرکت اول باشیم.