میراث آریا- کارگروه گردشگری استان قم با حضور مرتضی رحمانی موحد معاون گردشگری کشور در استانداری قم برگزار شد. به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم، معاون گردشگری کشور در این کارگروه با اشاره به اینکه در هشت ماهه نخست امسال یک میلیون و 300 زائر عراقی وارد ایران شدند، گفت: باید بستر سفرهای گروهی این زائران از سوی ایران و عراق در قالب‌های مختلف فراهم شود.
مرتضی رحمانی موحد بیان کرد: کشور عراق نیز ترجیح می‌دهد، تا این سفرها به صورت گروهی انجام پذیرد. وی با اشاره به موقعیت شهر مقدس قم و حضورمیلیون‌ها زائر و گردشگر داخلی و خارجی به این شهر افزود: قم به علت وجود حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) مقصد بسیاری از گردشگران مذهبی است واین شهر باید در خدمت رسانی به زائران حضرت معصومه از تمام ظرفیت‌های خود استفاده کند. رحمانی موحد همچنین خاطر نشان کرد: تامین امنیت زایران، اسکان مناسب، پاسخگویی دقیق، توجه به نیازه‌های آنان، تسهیل در رفت و آمد و حمل و نقل زائران و تامین مواد غذایی آنان می‌تواند به افزایش تعداد زائران و نیز افزایش ماندگاری آنان کمک کند.
درادامه این کارگروه معاون امور زائران استانداری قم نیز گفت: طی چند سال اخیر به ویژه گرایش و رغبت زائران عراقی به سفر به قم رشد زیادی داشته است و قم به عنوان شهر پایه در سفرهای این زائران به حساب می‌آید. محسن محرری به برخی دلایل افزایش میزان زایران عراقی به قم اشاره کرد و افزود: ارتباطات مناسب با عراق، معرفی ایران و شهرهای زیارتی آن برای این زائران و شرایط اقتصادی باعث رشد روزافزون این زائران به ایران شده است. وی خاطر نشان کرد: این افزایش زائر فرصتی را برای استان ایجاد کرده است، ولی مشکلات زیرساختی نیز در این شهر به وجود آمده است.