خبرگزاری میراث فرهنگی: میزان دسترسی به فناوری‌های نو به جای روش‌های قدیمی در هتل‌ها به یک معیار و عامل تعیین‌کننده در انتخاب هتل تبدیل شده است. طبق یک تحقیق که اخیرا ازسوی اتحادیه هتلداران بریتانیا صورت گرفت، روشن شد که استفاده از تبلت، تلفن‌های هوشمند و انواع اپلیکیشن‌های نوین به اساسی‌ترین همراهان و ابزارهای الزامی برای مسافران و گردشگران مبدل شده‌اند.

یافته‌های جدید نشانگر آن است که بیش از ۴۲ درصد از میهمانان از کشور بریتانیا ترجیح می‌دهند تسهیلاتی همانند تامین روشنایی و نور اتاق‌ها، وسایل تهویه هوا و تلویزیون و دیگر امکانات را به جای استفاده از ریموت کنترل یا کلید، با استفاده از نمایشگر‌ها انجام دهند. این بررسی‌ها همچنین نشان می‌دهد که مسافران تجاری به‌ویژه وقتی پای فناوری‌های نو به میان می‌آید، طالب تجربه شرایط راحتی در حد خانه خود هستند.

در سطح جهانی ۴۴ درصد اعلام کرده‌اند که دسترسی به انواع وسایل همانند تبلت برایشان اهمیت دارد و ۲۳ درصد نیز اعلام کرده‌اند که لپ‌تاپ در اتاق‌ها الزامی است. «جو وست» مدیراجرایی اتحادیه هتلداران بریتانیا و ایرلند می‌گوید: «در دنیایی که با گام‌هایی شتابان به‌سوی بهره‌گیری از انواع فناوری‌ها می‌رود، در هتل‌ها نیز برخی تغییرات الزامی است؛ مثلا ایجاد تبلت‌ها به جای فولدرها و اسمارت‌فون به جای کلید اتاق‌ها و انواع اپلیکیشن به جای ریموت کنترل‌ها اجتناب‌ناپذیر شده است.

یافته‌ها نشان می‌دهد که صنعت هتلداری به سرعت باید خود را با رفتار مشتریان کنونی خود که بیشتر آنها وابسته به این فناوری‌ها هستند، تطبیق دهد وگرنه تعداد زیادی از مشتریان را از دست خواهد داد یا درخطر عقب‌ماندگی قرار می‌گیرد.» اهمیت این فناوری‌ها در هتل‌های لندن به حدی است که حتی هتل اکلستون اسکور در لندن که یک بوتیک هتل در یک ساختمان تاریخی با ویژگی‌های خاص این قبیل هتل‌ها و ساختمان‌های تاریخی است، کوشیده آخرین استانداردهای فناوری را با طراحی بسیار مجلل ترکیب کند.

میهمانان در بدو ورود یک‌ آی پد دریافت می‌کنند که درعین‌حال با کمک یک تاچ پد، راهنمای میهمانان تقریبا در تمام بخش‌های اتاق و هتل است.