شماره روزنامه ۶۰۱۴
|
آرشیو روزنامه شماره ۵۸۹۱ دنیای اقتصاد

اخبار بازار نفت - روزنامه شماره ۵۸۹۱

  • امضای منشور جهانی کربن‌زدایی

    دنیای‌اقتصادی– حمید ملازاده: بیست‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌وهشتمین کنفرانس اعضای کنوانسیون تغییر اقلیم سازمان ملل‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌متحد موسوم به کاپ۲۸ (COP۲۸) در امارات‌ متحده‌عربی بر پیشبرد تلاش‌های جهانی برای مبارزه با تغییرات اقلیمی در راستای توافق پاریس متمرکز شده و در همین راستا ۵۰ شرکت بزرگ نفت و گاز، از جمله شرکت‌های ملی و بین‌المللی نفت، منشور کربن‌زدایی نفت و گاز (OGDC) را در دبی امضا کردند.به گزارش تارنمای offshore-energy، این منشور، شرکت‌های امضا کننده را متعهد می‌کند تا سال‌۲۰۵۰ به هدف انتشارخالص کربن‌صفر دست‌یابند، تا سال‌۲۰۳۰ به مشعل سوزی پایان داده و انتشار متان را به حداقل برسانند.
  • دانشگاه‌‌‌‌‌‌ها چه نقشی در مقابله با تغییرات آب‌وهوایی دارند؟

    دنیای‌اقتصادی -فاطمه بابالو: دانشگاه‌‌‌‌‌‌ها می‌توانند برای ایجاد جهانی عادلانه‌‌‌‌‌‌تر و پایدارتر، کارکردهای آموزشی، پژوهشی و خدماتی خود را با اهداف پایداری همراه کنند. ادغام آموزش با اهداف توسعه‌پایدار سازمان ملل‌متحد، می‌تواند به‌عنوان بخشی از چشم‌انداز، ماموریت و ارزش‌های توسعه‌پایدار مطرح شود. به‌منظور پرداختن به اثرات مداوم تغییرات آب‌‌‌‌‌‌و‌‌‌‌‌‌هوایی، کنفرانس ۲۰۲۳ سازمان ملل‌متحد در مورد تغییرات آب و هوا (COP۲۸) چگونگی تسریع کاهش انتشار کربن و انتقال به منابع تجدیدپذیر را موردبحث قرار خواهد داد. برای این منظور، COP۲۸ چگونگی دور‌شدن سریع از سوخت‌های فسیلی و بهترین روش برای تقویت حفاظت و احیای جنگل‌‌‌‌‌‌ها و سایر ابزارهای ترسیب کربن (ذخیره کربن موجود در هوا،در خاک و گیاهان )را بررسی خواهد کرد. این اقدامات بخشی از یک چشم‌انداز جسورانه برای ایجاد جوامع مقاوم‌تر در‌برابر تغییرات آب و هوایی است.
  • تکذیب تولید برق با مصرف مازوت در تهران

    درحالی که در تهران حدود ۱۰سالی است هیچ مصرف مازوتی برای تولید برق نداشته‌‌‌‌‌ایم، بازهم عده‌ای نوک پیکان انتقاد آلوده‌‌‌‌‌سازی هوای تهران را به‌‌‌‌‌سمت مازوت‌‌‌‌‌سوزی نیروگاه‌ها می‌گیرند، ادعایی که با واقعیت همخوانی ندارد.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر