شماره روزنامه ۶۰۱۴
|
آرشیو روزنامه شماره ۵۹۳۷ دنیای اقتصاد

اخبار ورزش - روزنامه شماره ۵۹۳۷

  • شیپور جنگ در اردوگاه قهرمان

    دنیای اقتصاد: توصیف اوضاع استقلال از ابتدای فصل تاکنون، فرازی از خوشحالی کوتاه‌مدت بوده و فرودهایی سهمگین از جنس اختلاف. از تابستان تا حالا، سیاست حمله و پاتک از سوی کادرفنی و مدیریت آبی‌ها در جریان بوده که جدیدترین قسمت آن به تازگی اکران شده است.
  • این «وحدت» ستایش‌برانگیز!

    دنياي اقتصاد: حتی پیش از آغاز بازی تاجیکستان و امارات هم می‌شد حدس زد که تاجیک‌ها حسابی تیم حریف را به دردسر بیندازند. همین اتفاق هم رخ داد و آنها در ورزشگاه احمد بن علی، نمایشی سزاوارانه و استثنایی داشتند. گل نخست این مسابقه را وحدت هنانوف به ثمر رساند؛ بازیکن اغلب نیمکت‌نشین پرسپولیس که با پروازی بلند و ضربه‌ای دقیق دروازه امارات را گشود تا مسیر تاجیکستان را برای ادامه تاریخ‌سازی هموار کند. امارات البته در آخرین دقایق وقت‌های قانونی گل مساوی را به هر زحمتی بود به ثمر رساند، اما نهایتا تاجیک‌ها که خیلی هم موقعیت خراب کرده بودند، در ضربات پنالتی به حق‌شان رسیدند و بازی را بردند.
  • امشب؛ عربستان -کره‌جنوبی

    دنياي اقتصاد: مسابقات مرحله یک‌هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا امروز با برگزاری دو دیدار دیگر ادامه می‌یابد. بر این اساس از ساعت ۱۵ به وقت تهران تایلند و ازبکستان به مصاف هم می‌روند و از ساعت ۱۹:۳۰ بازی بزرگ عربستان و کره‌جنوبی برگزار خواهد شد. مهم‌ترین بحث جام در روزهای گذشته مربوط می‌شد به نتایجی که کره گرفت تا از قرعه ژاپن فرار کند. این موضوع به سعودی‌ها بر‌خورده و آنها فکر می‌کنند یورگن کلینزمن با این سیاست، به تیم عربستان بی‌احترامی کرده است. بنابراین حتما امشب شاهد انگیزه مضاعف این تیم در زمین خواهیم بود. کلینزمن، سرمربی کره هم از احتمال کشیده شدن مسابقه به ضربات پنالتی سخن گفته است: «یک مربی باید مثبت باشد و به تیم خود ایمان داشته باشد. ما اعتقاد داریم که می‌توانیم عربستان را شکست دهیم، اما کار بسیار سختی خواهد بود. ممکن است بازی به ضربات پنالتی کشیده شود.»
  • درویش آخر فصل را نمی‌بیند!

    دنياي اقتصاد: انتقادها از رضا درویش، مدیرعامل پرسپولیس زیاد بود و بعد از انتخاب اوسمار ویرا به عنوان سرمربی سرخ‌پوشان بیشتر هم شد. این مربی در نخستین آزمونش در یک بازی تدارکانی با نتیجه عجیب ۵برصفر برابر شباب‌الاهلی مغلوب شد تا تردیدها در مورد کارآیی او بیشتر هم شود. حالا درویش به‌شدت تحت فشار است و یکی از بازیکنان سابق پرسپولیس هم پیش‌بینی کرده آقای مدیر پایان فصل را نخواهد دید. بخشی از مصاحبه سهراب انتظاری با خبرگزاری تسنیم را بخوانید: «درویش از ابتدا دنبال این بود که اوسمار را به عنوان سرمربی انتخاب کند و در این مدت نمایش‌هایی اجرا شد که باشگاه به هواداران بگوید ما تلاش خودمان را کردیم، ولی هواداران پرسپولیس خیلی باهوش هستند و همه‌چیز را می‌دانند. اگر پنج هفته دیگر جلال حسینی، سرمربی پرسپولیس شد تعجب نکنید! پیش‌بینی من این است که درویش پایان فصل را در پرسپولیس نخواهد دید.»
  • شکست نگران‌کننده برابر روس‌ها

    دنیای اقتصاد: نمایش ضعیف آزاد‌کاران اعزامی به جام یارگین، زنگ خطر را برای کشتی به صدا درآورده است. تیم ایران تنها در وزن ۹۲ کیلوگرم و به وسیله محمد مبین عظیمی موفق به کسب مدال نقره شد و سایر نفرات با حذف در مراحل ابتدایی از کسب مدال بازماندند. نکته به مراتب نگران‌کننده‌تر اما ناکامی مطلق‌مان در مصاف با روس‌ها بود؛ جایی که کشتی‌گیران ایران هر هفت مبارزه رودررو را به رقیب قدیمی واگذار کردند. واقعیت این است که رفع محرومیت ورزشکاران روسیه و حضور دوباره آنها در رقابت‌های جهانی و المپیک، کسب مدال در کشتی آزاد و فرنگی را دشوارتر از همیشه کرده است.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر