گروه بورس- هدیه لطفی: بازار فرابورس در حالی ابتدای معاملات دیروز را با شوک توقف و بازگشایی نماد معاملاتی پالایش نفت شیراز آغاز کرد که پس از گذشت 5/1 ساعت از جریانات معاملات این نماد با صف 40 میلیون سهمی به تابلوی فرابورس بازگشت و در نهایت معامله 363 هزار سهم به ارزش 125 میلیون تومان را به ثبت رساند، اما در پایان معاملات صف این نماد به 25 میلیون سهم تعدیل یافت.

در بازار دیروز بیش از ۶۳ میلیون برگه اوراق بهادار میان سهامداران خرید و فروش شد و ارزش کل مبادلات به ۱۹ میلیارد تومان رسید بازار ابزارهای نوین مالی با معاملات سنگین اوراق گواهی سپرده سعدی و اجاره مپنا بیشترین نقش را در این معاملات داشتند و هر کدام به ترتیب معاملات ۵/۴ و ۴/۴ میلیارد تومان را به ثبت رساندند.
پتروشیمی مارون نیز در حالی پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه و تقسیم سود نقدی با 5/2 درصد نوسان مثبت بازگشایی شد که با جابه‌جایی 7/1 میلیون سهم به ارزش 7/2 میلیارد تومان مورد توجه سهامداران قرار گرفت.
بالاست و بیمه میهن نیز دیگر نمادهایی بودند که روز گذشته پس از برگزاری مجامع بازگشایی شدند و هر کدام به ترتیب با ۱۶/۹ و ۲ درصد افزایش قیمت به بازار بازگشتند.
اما اوراق تسهیلات بانک مسکن نیز تغییر قیمت قابل توجهی نسبت به روز ماقبل نداشت و همچنان در محدوده 61 هزار تومان معامله شد.
بلوک حق‌تقدم ایران زمین به فروش رفت
افزون بر این روز گذشته بلوک 8/4 درصدی حق‌تقدم استفاده نشده بانک ایران زمین به فروش رفت.
پس از دو روز رقابت برای خرید ۱۹۵ میلیون سهم معادل بلوک ۸/۴ درصدی حق‌تقدم استفاده نشده بانک ایران زمین، این بلوک روز گذشته به قیمت هر سهم ۴۸۳ ریال به صورت نقد، به فروش رفت.
قطعیت معامله «بیستون»
در همین حال روز گذشته معامله بلوک ۶۸ درصدی سهام شرکت پتروشیمی بیستون به قطعیت رسید. بر این اساس معامله ۳۴۰ میلیون و ۴۹۷ هزار سهم معادل ۶۸ درصد از سهم شرکت پتروشیمی بیستون به قیمت هر سهم ۲۵۹ تومان و به ارزش ۸۸ میلیارد تومان که در روز دوشنبه ۲۲ خردادماه سال جاری در بازار سوم فرابورس به فروش رفته بود، قطعی شد.