گروه بورس کالا - قیمت مس که در معاملات چند روز اخیر به 5‌هزار دلار رسیده بود در تاریخ 4‌ماه ژوئن با 81‌دلار کاهش نرخ باقیمت 4‌هزار و 870‌دلار معامله شد. در این روز نرخ آلومینیوم و آلیاژ آلومینیوم رشد کرد، اما قیمت دیگر فلزات کاهش یافت.

آلومینیوم و رشد یک دلاری
در معاملات بورس لندن آلومینیوم یک دلار رشد یافت و با نرخ یک هزار و ۴۴۲ معامله شد. خرید نقدی این کالا یک هزار و ۴۴۰‌دلار ثبت شد. آلومینیوم در این روز ۴‌میلیون و ۲۳۴‌هزار و ۴۵۰‌تن در انبارهای لندن موجود بود که ۴‌میلیون و ۱۶۳‌هزار و ۴۷۵‌تن معامله شد. آلیاژ آلومینیوم ۱۰‌دلار رشد کرد و با نرخ یک هزار و ۲۴۰‌دلار معامله شد. خرید این کالا با نرخ یک هزار و ۲۳۰‌دلار ثبت شد. در این روزدر انبارهای لندن ۹۶‌هزار و ۱۸۰‌تن آلیاژ آلومینیوم موجود بود که ۹۰‌هزار و۹۶۰‌تن معامله شد.
سرب و روی افت کردند
در بورس لندن نرخ سرب ۴۷‌دلار و روی ۳۰ دلار کاهش یافت و به ترتیب یک هزار و ۵۶۵‌دلار و ۵۰ سنت و یک هزار و ۵۰۵‌دلار معامله شد. در این روز خرید نقدی سرب یک هزار و ۵۶۵‌دلار و خرید نقدی روی یک هزار و ۵۰۵‌دلار بود. در این روز در انبارهای لندن ۸۱‌هزار و ۱۷۵‌تن سرب موجود بود که ۸۱ هزار تن معامله شد. روی ۳۲۳‌هزار و ۸۷۵‌تن در انبارهای لندن موجود بود که ۳۱۳ هزار و۲۲۵‌تن معامله شد.
نیکل و قلع و بیشترین کاهش
در بورس لندن در این روز قیمت نیکل ۴۵۵‌دلار و قلع ۱۹۰‌دلار رشد کرد. به این ترتیب هر تن نیکل ۱۳‌هزار و ۸۰۵ دلار و هر تن قلع ۱۴‌هزار و ۶۵۰‌دلار معامله شد. خرید نیکل ۱۳‌هزار و۸۰۰ دلار و قلع ۱۴‌هزار و۶۰۰‌تن ثبت شد. در این روز در انبارهای لندن نیکل ۱۰۸‌هزار و ۷۰۸‌تن موجودی داشت که ۱۰۴‌هزار‌ تن معامله شد. قلع ۱۵ هزار و۴۹۰‌تن در انبارها بود که ۱۴‌هزار و ۵۵‌تن معامله شد.