انتظار «رکود مسکن» در ماه‌های آتی - ۱۹ فروردین ۹۲

گروه مسکن- سایت خبری «الف» اولین گزارشی را که «دنیای‌اقتصاد» در سال جدید درباره چشم‌انداز بازار مسکن منتشر کرد را عینا در خروجی خود قرار داده است.

این گزارش که با عنوان «سال صفرویک پیش‌روی مسکن» در روز ۱۷ فروردین امسال منتشر شد، به ۹ عامل موثر در تحولات امسال بازار مسکن پرداخته است و با تاکید بر واقعیت‌های غیرقابل انکار در این بازار، پیش‌بینی کرده است: با توجه به تغییرات حتمی در دولت تحت تاثیر انتخابات ریاست‌جمهوری و همچنین وابستگی شدید بازار مسکن در این دوره به برنامه‌های دولتی، یکی از دو وضعیت خوب یا بد - کاهش قابل ملاحظه قیمت مسکن یا جهش ناگهانی آن- سرنوشت بازار۹۲ را شکل خواهد داد. در این گزارش همچنین تاکید شده بود: حالت نسبی یا تعادلی که در ماه‌هایی از سال گذشته و در طول سال‌های ۸۹ و ۹۰ در بازار مسکن حاکم بود، بعید است در سال جاری اتفاق بیفتد.

این گزارش اما بعد از آنکه در سایت «الف» منعکس شد با بازتاب‌هایی از طرف مخاطبان این سایت روبه‌رو شد طوریکه گروه‌های مختلف مردم سال پیش‌رو را دوره «رکود» ارزیابی کرده‌اند.

یکی از مخاطبان در ستون نظر بینندگان سایت «الف» نوشته است: به عنوان یک اقتصاد خوانده اطمینان دارم رکودی فراگیر خواهیم داشت.

مخاطب دیگری تاکید کرده است: امیدوار هستیم رکود در بازار مسکن حاکم شود تا بلکه قیمت‌ها پایین بیاید و به یک‌سوم نرخ‌های فعلی برسد.

اما فرد دیگری در پاسخ به این گزارش، اعلام کرده است: در سال جدید رکودتورمی برای بازار مسکن قابل انتظار است.

فردی هم گفته است تا مادامی که دلال در بازار وجود دارد و یک آپارتمان را یک روز ۱۰۰ میلیون تومان می‌خرد و روز بعد ۱۲۰ میلیون می‌فروشد، گرانی هم پابرجاست.

همچنین مخاطب دیگری عنوان کرده است: مردم نباید ملک بخرند تا همچون خودرو ارزان شود.