تاسیس ۸۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان در کشور

دنیای اقتصاد-تبریز:  علیرضا منادی، در حاشیه بازدید از دهمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی، در جمع خبرنگاران، افزود: تاسیس این تعداد شرکت دانش بنیان  ۴۰۰ هزار میلیارد گردش مالی دارد و یک سوم گردش عمومی دولت را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: تبریز یک شهر دانش بنیان و دارای دانشگاه ها و اساتید مهمی است و نمایشگاه رینوتکس در این استان برگزار شده است.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: قانون جهش تولید دانش بنیان در رابطه با حمایت از این شرکتها در مجلس به تصویب رسید که دارای ۲۰ ماده می باشد که تمامی موانع از مسیر شرکت های دانش بنیان برداشته شده است.

وی ادامه داد: صندوق شکوفایی و نوآوری با پیگیری های صورت گرفته یک سالی است که در تبریز تاسیس شده است و تسهیلاتی را به شرکت های دانش بنیان ارائه می دهد که انشاالله امسال با افزایش سرمایه، بودجه تسهیلات این شرکت ها به یکصد میلیارد تومن خواهد رسید.

منادی اضافه کرد: در نهایت با تمام قوا تلاش خواهد شد تا دانشمندانی که در مسیر شرکتهای دانش بنیان تلاش می کنند با توجه به ظرفیت این قانون حمایت شوند.

وی افزود: بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری که سال ۱۴۰۱ سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرینی نام گذاری شده است، این امر محقق می شود و نخبگان اتفاقات بزرگی را رقم خواهند زد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی افزود: ایران کشور جهان سومی نیست، ایران در تولید علم در سطح جهانی رتبه ۱۴ را در ۲۲۰ کشور به خود اختصاص داده است و طبق مجله  نیو ساینتیست آمریکا ایران در زمینه علمی در این ۳۰ سال اخیر به اندازه ۳۰۰ سال پیشرفت داشته است.

وی خاطرنشان کرد: دانشمندان این کشور در مرزهای دانش حرکت می کنند و به امید خدا باعث افزایش دانشمندان بشتر و علم بیشتر خواهیم شد.