خانه صنعت و معدن حلقه واسط بین دولت و صنعت باشد

دنیای اقتصاد-تبریز: عابدین خرّم در دیدار اعضای هیئت‌مدیره خانه صنعت و معدن استان آذربایجان شرقی، گفت: ما به‌عنوان دولت در ستاد تسهیل و دیگر جلسات از صنعتگر، تولیدکننده و افراد کارآفرین به‌ صورت کامل حمایت می‌کنیم وقتی این حمایت تبدیل به ادبیات و گفتمان می‌شود بعضاً در جامعه تصور می‌شود که تمام مشکلات حل شده و این نگرش باعث تعلل در گردش انجام امور و سخت‌شدن کارها می‌شود.

وی یکپارچه‌سازی خدمات، توسعه خدمات الکترونیک و ایجاد و راه‌اندازی سامانه‌های جدید را از اقدامات نوین دولت برای تسهیل امور و کاهش مشکلات فعالان اقتصادی عنوان کرد.

خرّم از اعضای خانه صنعت و معدن خواست به کمک صنایع و کارگاه‌های خرد و متوسط به رشد و توسعه مجموعه‌های جوان و دانش‌بنیان که به منزله نهال نورس در کشور هستند، بشتابید و با این حرکت حمایتی خود می‌توانید در سطح کشور پیشقدم باشید و دولت هم تلاش دارد فضا را برای تولیدکنندگان امن کند.

استاندار آذربایجان شرقی واگذاری امور و تصدی‌گری دولتی به بخش خصوصی را ضروری خواند و افزود: اگر بخش خصوصی فعال در حوزه صنایع و معادن توانایی لازم برای ساماندهی، سازمان‌دهی و راهبری این بخش را داشته باشد برای واگذاری امور کمک می‌کنیم، اما نباید بگذاریم اعتماد آن‌ها مخدوش شود.

 وی با اشاره به این که آذربایجان شرقی استان صنعتی با صنایع خرد و کلان است، گفت: خانه صنعت استان در مقایسه با دیگر استان‌ها کارشان مضاعف بوده و هم نقش و ارتباط آنها می‌تواند مؤثر باشد.

خرّم اضافه کرد: در کشور با میراث ۱۲۰ساله نظام بروکراسی مواجه هستیم که این باعث شده در تمام سازمان‌ها، کار بروکراسی جزوی از فرهنگ شده که ازبین‌بردن این فرهنگ بسیار سخت بوده و به نحوی این فرهنگ باید از بین برود.

گفتنی است، مهدی امینی رئیس خانه و صنعت استان آذربایجان شرقی نیز در این دیدار به پیشینه این خانه در استان اشاره کرده و رئوس برنامه‌های این خانه را برشمرد.