۱۷۰ واحد صنعتی در آذربایجان شرقی راه اندازی شد

دنیای اقتصاد_تبریز: «محمدجعفر عظمائی»  در جمع خبرنگاران افزود: همچنین در این مدت ۱۶۵ طرح توسعه ای واحدهای صنعتی با سرمایه‌گذاری حدود ۵۶ هزار میلیارد ریال و ایجاد اشتغال برای حدود ۶ هزار نفر راه اندازی شده و استان، رتبه سوم کشور را در راه اندازی طرح های توسعه ای دارد.

وی بیشترین واحدهای صنعتی راه‌اندازی شده ایجادی را در شهرهای تبریز، شبستر، آذرشهر و بستان آباد عنوان کرد و گفت: بیشترین واحدهای راه‌اندازی شده ایجادی در گروه های صنعتی محصولات از لاستیک و پلاستیک، محصولات غذایی و آشامیدنی‌ها، ساخت مواد و محصولات شیمیائی، ساخت ماشین‌آلات و تجهیزات و محصولات فلزی فابریکی است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی افزود: بیشترین واحدهای راه اندازی شده در زمینه توسعه واحدهای تولیدی در گروه صنعتی محصولات از محصولات غذائی و آشامیدنی‌ها، محصولات از لاستیک و پلاستیک، ساخت مواد و محصولات شیمیائی و فرآورده های حاصل از نفت است.

عظمائی ادامه داد: همچنین بیشترین واحدهای صنعتی راه‌اندازی شده در حوزه توسعه واحدهای تولیدی، در شهرستان‌های تبریز، شبستر، آذرشهر و بستان آباد است.

احیای ۳۰ واحد صنعتی در آذربایجان‌شرقی

وی با اشاره به احیای ۳۰ واحد صنعتی در داخل و خارج شهرک های صنعتی استان و بازگشت به اشتغال بیش از ۵۰۰ نفر، گفت: در بیش از ۹۵ جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان به پرونده بیش از ۵۸۰ واحد تولیدی رسیدگی شده است.

عظمائی افزود: ۱۵ فقره جواز تاسیس فنی و مهندسی، چهار فقره پروانه فنی و مهندسی و ۹ فقره پروانه تحقیق و توسعه نیز در هشت ماه گذشته از سال در استان صادر شده است.