نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش بسیار واسطه‌ها در بازار فولاد ایران گفت: با احداث کارخانه فولاد دانیلی ایتالیا در شهرضا دست مافیای اقتصادی فولاد کوتاه می‌شود. به گزارش «مهر»، «عوض حیدرپور» در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه کارخانه فولاد دانیلی ایتالیا با همکاری و سرمایه‌گذاری کشور ایتالیا در منطقه شهرضا و در نزدیک شهرک رازی احداث می‌شود، بیان کرد: در حال حاضر با پیگیری‌های انجام شده مصوبات راه‌اندازی این کارخانه را گرفته‌ایم. وی با بیان اینکه با احداث این کارخانه دست واسطه‌ها در صنعت فولاد کوتاه می‌شود، تصریح کرد: هر کسی که قصد احداث کارخانه در استان اصفهان را داشته باشد باید به این کارخانه که محل ساخت کارخانه‌های فولاد است برای خرید وسایل مورد نیاز مراجعه ‌کنند.

نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ایجاد یک کارخانه با این مشخصات علاوه بر اینکه سبب ایجاد فضایی به دور از واسطه‌می‌شود، عاملی برای مبارزه با فساد اقتصادی و رشوه‌گیری می‌شود. وی با بیان اینکه بر راه‌اندازی کارخانه دانیلی ایران در منطقه شهرضا استان اصفهان تاکید داریم، افزود: در بازدید از اصفهان اعضای کارخانه دانیلی ایتالیا باور نداشتند که اصفهان دارای این همه سرمایه برای توسعه و پیشرفت باشد.

«حیدرپور» با اشاره به اینکه کسانی که از طرف این شرکت از اصفهان بازدید کردند گزارشی مبنی بر مطلوب و مناسب بودن استان اصفهان از هر نظر برای احداث این کارخانه را ارائه دادند، تصریح کرد: این موضوع در حالی بررسی می‌شود که کارشکنی‌هایی برای راه‌اندازی این کارخانه وجود دارد.

نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حدود ۱۰ سال پیش به منظور توسعه فولاد در اصفهان طرحی به نام «شهید خرازی» در فولاد و طرح «سبا» در ذوب‌آهن اصفهان آغاز به کار کردند، گفت: این در حالی است که حدود ۸۰۰ میلیارد تومان برای هر کدام از این دو طرح صرف شد که تاکنون به نتیجه نرسیده است.

وی اظهار کرد: کارخانه‌ فولاد دانیلی که در شهرضا قصد افتتاح آن را داریم، کارخانه سازنده کارخانه‌های تولید فولاد محسوب می‌شود که به عنوان مثال برای طرح‌های توسعه‌ای ذوب‌آهن یا فولادمبارکه باید با این کارخانه قرارداد انعقاد شود. «حیدرپور» با اشاره به اینکه بالغ بر ۵۰۰ نفر نیروی تحصیل کرده برای آموزش بیشتر و فعالیت در این کارخانه به کشور ایتالیا عزیمت خواهند کرد تا در این زمینه اطلاعات مکفی را دریافت کنند، ادامه داد: حوادث و درگیری‌های اخیر در منطقه خاورمیانه سبب شده که شرکت «دانیلی» از اینکه کشور ایران را با دارا بودن شرایط امن انتخاب کرده احساس مطلوبی دارد.

وی میزان سرمایه‌گذاری برای این کارخانه فولادی را ۱۰۰ میلیون یورو دانست و افزود: تلاش داریم تا قبل از سال ۹۰ مراسم کلنگ‌زنی این پروژه را داشته باشیم. نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه پس از راه‌اندازی کارخانه فولاد دانیلی بر عمق قراردادهای فولادی نظارت می‌کنیم، بیان داشت: این مساله به منظور جلوگیری از مافیای فولاد خواهد بود.

«حیدرپور» با اشاره به اینکه برای ساخت این مجموعه یک زمین ۳۰ هکتاری در نظر گرفته شده است، افزود: این کارخانه جزو صنایع پاک محسوب می‌شود و هیچ آلایندگی ندارد.

وی گفت: مواد مورد نیازی که تاکنون از کشورهای آلمان و ایتالیا وارد کشور می‌شد با احداث این کارخانه در خود کشور تولید می‌شود. وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از سه هزار هکتار شهرک صنعتی در منطقه شهرضا وجود دارد، اظهار کرد: در این منطقه ۷۰۰ واحد صنعتی راه‌اندازی شده است.