گروه بورس - بازده صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام در هفته منتهی به 6 بهمن ماه بین منفی 09/0 تا مثبت 76/7 درصد در نوسان بود.

کارشناس مدیریت نظارت بر نهادهای مالی با اعلام این مطلب افزود: بازدهی متوسط بورس تهران در این هفته ۳۶/۲ درصد بود و ۱۰ صندوق سرمایه‌گذاری در سهام توانستند بازدهی افزون بر بازدهی بازار کسب کنند.این در حالی است که صندوق شاداب بیشترین بازدهی را از آن خود کرد.
ایمان مقدسیان در خصوص عملکرد ماهانه صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام خاطر نشان کرد: در یک ماهه منتهی به 6 بهمن‌ماه، بیشترین بازده صندوق های سرمایه گذاری به 47/21 درصد رسید. این در حالی است که بازدهی متوسط بازار طی این مدت 67/10 درصد بود و 28 صندوق سرمایه‌گذاری در سهام توانستند بازدهی بالاتر از بازدهی بازار به دست آورند.
وی افزود: در بین ۴ صندوق سرمایه‌گذاری در سهام با اندازه بزرگ، صندوق سرمایه‌گذاری ممتاز در ماه و هفته گذشته بیشترین بازده‌ را به دست آورد. مقدسیان ادامه داد: همچنین در دوره یک ساله، صندوق سرمایه‌گذاری آگاه با ۶۹/۱۰۳ درصد، بیشترین بازده را به خود اختصاص داده و پس از آن، صندوق‌های سرمایه‌گذاری پویا با ۸۳/۱۰۱ و فارابی با ۴۸/۱۰۰ درصد بیشترین بازده‌ها را در این دوره یک ساله داشته‌اند. وی در خصوص فعالیت صندوق ها از ابتدای تاسیس تا کنون گفت: بیشترین بازده‌ها به ترتیب متعلق به صندوق‌های سرمایه‌گذاری کارگزاری بانک ملی، آگاه و سهم آشنا بود. این سه صندوق سرمایه‌گذاری طی مدت فعالیت خود توانسته‌اند به ترتیب ۳۰۶، ۲۷۸ و ۲۵۴ درصد بازدهی کسب کنند. کارشناس مدیریت نظارت بر نهادهای مالی تاکید کرد: ارزش صندوق‌های سرمایه‌گذاری تا ۶ بهمن مبلغ ۶۷۸۷ میلیارد ریال بود که بیش از ۲۹۷۶ میلیارد ریال از این مقدار متعلق به صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام است. در همین حال بیشترین ارزش در بین صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام متعلق به صندوق سرمایه‌گذاری یکم ایرانیان است. پس از این صندوق، صندوق‌های سرمایه‌گذاری مهر ایرانیان و ممتاز بیشترین ارزش را از آن خود کرده‌اند. مقدسیان افزود: سرمایه‌گذاران حقیقی ۷۰ درصد واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق‌ها را به خود اختصاص داده‌اند. در بین صندوق‌های سرمایه‌گذاری، سرمایه‌گذاران حقیقی در صندوق‌های سرمایه‌گذاری فیروزه، پارس و کارآفرین بیشترین درصد تملک را به خود اختصاص داده‌اند.