گروه بازارپول- مدیر طرح سیستم بنکو بانک شهر در گفت‌وگویی اعلام کرد: سامانه جامع بنکو روز دوم اسفند همزمان با میلاد پر برکت رسول اکرم و امام صادق علیه‌السلام توسط شهردار تهران افتتاح می‌شود. وی افزود: این سامانه یک سیستم بانکداری متمرکز است که فرآیند اجرایی آن آغاز و در حین اجرای آن قابلیت‌های مختلفی به آن افزوده می‌شود. به گزارش روابط عمومی بانک شهر، دکتر فاطمی افزود:با توجه به نرم‌افزار‌های متمرکزی که در این سامانه به کاررفته، معتقدم بانک شهر به خوبی از ایفای شعار نوآوری در خدمت برخواهد آمد و براساس نیازمندی‌های بازار و بانک و با توجه به قابلیت‌های بنکو،پیشتاز خدمات جدید بانکی خواهد بود.

وی اظهار امیدواری کرد: از دوم اسفند به بعد سیستم مطمئنی در اختیار مردم خواهد بود.

دکتر فاطمی با اشاره به نرم افزارهای موجود در نظام بانکی اعلام کرد: سیستم بنکو به لحاظ پوشش فرآیندهای‌های کسب و کار بانکی و هم از لحاظ تکنولوژی در سطح بالایی قرار دارد و این سیستم از لحاظ نوآوری، سرعت، امنیت، مدیریت‌پذیری و قابلیت توسعه در سطح نرم‌افزارهای بین‌المللی است. این سیستم دارای قابلیت‌های چند زبانه، چند تقویمی و چند ارزی با قابلیت تغییر ارز پایه بوده و این سیستم توانایی عرضه در بازارهای منطقه‌ای و جهانی را دارد.

به گفته وی، انطباق کامل با الزامات و دستورالعمل‌های بانک‌مرکزی جمهوری اسلامی ایران، معماری سرویس‌گرا (soa) ماژولار، سرمایه و مبتنی بر وب،متمرکز و آنلاین، طراحی برای بانک‌های با حجم تراکنش بالا، مدیریت‌پذیر و انعطاف‌پذیر، پشتیبانی از انواع استاندارد‌های تکنولوژیک و بانکی، قابل انطباق با زیرساخت‌های مختلف و چند فرهنگی (چند زبانی، چند تقویمی و چند ارزی) از ویژگی‌های این سیستم است.