طرح تحول، بستری مناسب برای سرمایه گذاری است

*دکترشاهرخ رامین: احداث شهرک صنعتی خصوصی با مجوز شرکت شهرکهای صنعتی در مناطق شرق تهران الزامی است طرح هدفمند کردن یارانه ها به عنوان یک یادگار مثبت بزرگ و تاریخی در ایران اسلامی ثبت خواهد شد.

نماینده شهرستانهای دماوند و فیروزکوه در شورای اسلامی در همایش صنعتگران و معدنکاران شرق استان تهران با بیان این مطلب گفت: اگر این اتفاق نمی افتاد، یقین بدانید طی ۲ سال آینده علاوه بر واردات گاز، واردکننده نفت هم می شود!

دکتر شاهرخ رامین با اشاره به این موضوع که اصرار دولت بر اجرای این قانون در شرایطی که ما مجلسی ها نگران بودیم راه درستی بود، تاکید کرد: امروز همه این سختی ها را مردم تحمل کردند و دولت را مورد حمایت قرار دادند و دولت هم به بهترین وجهی این طرح را اجرا کرد که جای تبریک دارد هم به این مردم و هم به این دولت.

وی ادامه داد: اکثریت مردم ما از این طرح تحول و تغییرات انجام شده استقبال کردند و درصد محدود و تعداد قلیلی هم همراه نکردند و دائم عیب می گیرند و مشکل ایجاد می کنند.

رامین در ادامه سخنان خود از اجرای یک طرح تحول اقتصادی که موجب بسترسازی برای سرمایه گذاری شود استقبال کرد و افزود: به همین دلایل بنده معتقدم صنعتگران ما در فاز مشکلات باید برنامه ریزی صحیح انجام دهند . این همان فازی است که اگر خوب حمایت شود در بخش اقتصادی قطعا رشد بهره وری خواهیم داشت.

نماینده دماوند و فیروزکوه در مجلس در تشریح اهداف بسته حمایتی وزارت صنایع و معادن پیشنهاد کرد: اجرای این بسته را بدون واسطه ارائه دهید و این یک برنامه تعریف شده است تا صاحبان صنایع بدانند از کدام راه بروند تا به بسته حمایتی برسند.

وی در مورد آندسته از واحدهای فاقد مجوز که در بعضی مناطق شرق تهران از جمله خرمدشت، کمرد، سعید آباد، بومهن و غیره بدون کمک دولت منطقه صنعتی ایجاد کرده اند، اظهار داشت: اینها نیازمند ساماندهی و کمک دولت هستند و نباید فکر کنیم چون مجوز ندارند آلوده کننده هستند و باید متوقف شوند بلکه با توجه به مشکلاتی که دارند باید کمکشان کنیم تا بار تولید و اشتغال منطقه را همچنان بدوش بکشند. در واقع اینها را نمی توان رها کرد و باید کار کنیم تا قانونمند شوند.

رامین در این بخش از صحبت های خود از شرکت شهرکهای صنعتی خواستار واگذاری مجوز شهرک صنعتی خصوصی به این صنعتگران شد و این اقدام را در راستای اهداف قانون برنامه پنجم ضروری اعلام کرد.

وی در پایان از دشواریهای مرحله گذار طرح تحول یاد کرد ولی در عین حال خاطر نشان ساخت که آینده این طرح امیدوارکننده است و همینقدر که آلان در این جلسه مسئولان وزارت صنایع و معادن و استان تهران گرد هم آمدند تا به درد دل شما صنعتگران و معدنکاران گوش دهند، خود جای امیدواری است.