سال ۱۲۸۶- کمیته انقلاب تصمیم گرفت برای نجات و سعادت امت و حفظ آزادی و مشروطیت محمدعلی‌شاه را به قتل برساند. سال ۱۲۸۶- محمدعلی‌شاه، حسینقلی‌خان نظام‌السلطنه را که از رجال کهنسال و با تجربه ایران بود به عنوان رییس‌الوزرایی انتخاب کرد.

سال ۱۳۰۳- در جلسه مجلس شورای ملی فرماندهی کل‌قوا از احمدشاه سلب و به رضاخان سردارسپه واگذار شد. طرح قانونی که به تصویب رسید به این شرح است: «ریاست عالیه کل‌قوای دفاعیه و تامینه مملکتی را مخصوص آقای رضاخان سردارسپه دانسته که با اختیارات تامه در حدود قانون اساسی و قوانین مملکتی انجام وظیفه نماید و سمت مزبور بدون تصویب مجلس شورای ملی از ایشان سلب نتوان شد».

سال ۱۳۱۱- حاج حسین‌آقا امین‌الضرب، نماینده مجلس و رییس اتاق تجارت در سن ۶۲ سالگی بر اثر سکته قلبی درگذشت. وی در دوره اول مجلس نایب‌رییس بود.

سال ۱۳۲۲- سرهنگ محمدحسین‌ جهانبانی مدیرکل وزارت کشور با ارتقا به درجه سرپاسی رییس شهربانی شد.

سال ۱۳۲۶- محاکمه علی سهیلی، نخست‌وزیر سابق در دیوان عالی‌ کشور به ریاست شفیع جهانشاهی و کلیه روسا و مستشاران دیوان کشور به اتهام دخالت در انتخابات بندرعباس و توقیف جراید و تفسیر قانون حکومت نظامی و خرید ابزار و مصالح ساختمانی از وزارت امورخارجه آغاز شد.

علی هیات، دادستان کل شخصا به بیان ادعانامه پرداخت و تلویحا سهیلی را از اتهامات منتسبه مبرا دانست. آنگاه محمدعلی هدایتی و وکیل سهیلی از موکل خود دفاع و پس از استماع سخنان سهیلی، اتهامات منتسبه رد و وی تبرئه شد.

سال ۱۳۳۲- دکتر شافت، کارشناس معروف اقتصادی آلمان به تهران آمد.

سال ۱۳۳۷- دکتر اقبال، نخست‌وزیر در جلسه علنی مجلس لایحه‌ای به قید سه فوریت تقدیم مجلس کرد. به موجب این لایحه کلیه اختیارات مدیرعامل سازمان برنامه به نخست‌وزیر انتقال می‌یافت. این لایحه در همان جلسه تصویب شد. ابوالحسن ابتهاج، مدیرعامل سازمان برنامه نیز هنگامی که از طرح و تصویب چنین لایحه‌ای آگاهی یافت، سازمان برنامه را ترک کرد.

سال ۱۳۴۰ - سیدعلی نصر، بنیان‌گذار تئاتر در ایران در سن ۶۶ سالگی درگذشت.

سال ۱۳۵۱ - قیمت رسمی دلار اعلام شد. ارزش دلار به ۶۵/۷ ریال و کلیه ارزها نیز در بانک مرکزی و سایر بانک‌ها کاهش یافتند.

سال ۱۳۵۳ - در انتخابات اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران دکتر طاهر ضیایی که سناتور نیز بود به ریاست کل انتخاب شد و مهندس عنایت بهبهانی هم به ریاست اتاق تهران برگزیده شد.

سال ۱۳۵۳ - قرارداد مبادلات فرهنگی بین ایران و شوروی در مسکو امضا شد.

سال ۱۳۵۴ - سرلشگر دولو قاجار، رییس اداره نظام وظیفه عمومی در گزارشی تاکید کرد که ۳۹ شبکه جعل اوراق نظام وظیفه با ۴۳۱ عضو کشف شده است که از این عده ۳۲ نفر افسر و درجه‌دار هستند.