در هفته گذشته، قیمت بیلت در اغلب بازارهای جهانی از روند تقریبا باثباتی برخوردار بوده است. البته نوساناتی نیز در بازار بیلت برخی از کشورها گزارش شده است. به گزارش کارگزاری سی‌ولکس کالا و طبق گزارش متال بولتن، در مجموع تثبیت قیمت آهن قراضه و انتظار افت آن به همراه کاهش تقاضای خرید بیلت از سوی کشورهای مختلف موجب شد که در هفته مورد بررسی تعدادی از کشورهای عمده صادرکننده بیلت قیمت‌های فروش خود را کاهش داده یا ثابت نگه دارند.

آخرین اطلاعات از بازار ترکیه حاکی است، در هفته مورد بررسی قیمت معاملاتی بیلت در بازار داخلی و صادراتی ترکیه دارای ثبات بوده است. تثبیت قیمت آهن قراضه و حتی افت جزئی آن به همراه تضعیف تقاضای خرید بیلت موجب شد که اغلب تولیدکنندگان بیلت ترکیه، قیمت‌های فروش خود را ثابت نگه دارند. آخرین قیمت فروش بیلت در بازار داخلی ترکیه به طور متوسط ۶۷۰-۶۶۵ دلار/تن (تحویل درب کارخانه و بدون

احتسابvat) بوده است که در مقایسه با هفته قبل تغییری نداشته است. همچنین، آخرین قیمت معاملاتی بیلت صادراتی ترکیه معادل ۶۷۰-۶۶۵ دلار/تن، فوب اعلام شده است که نسبت به هفته گذشته تقریبا ثابت بوده است. اطلاعات موجود نشان می‌دهد که قیمت معاملاتی بیلت تولیدکنندگان کشورهای CIS در هفته مورد بررسی معادل ۶۴۰-۶۳۰ دلار/تن، فوب دریای سیاه بوده است که در مقایسه با قیمت هفته قبل حدود ۳۰-۲۰ دلار/تن افت داشته است. علت این موضوع این بود که به دنبال افزایش قیمت‌های فروش بیلت توسط تولیدکنندگان CIS در هفته گذشته، آنها موفق به تکمیل سفارش فروش خود برای ماه فوریه نشده و مجبور شدند که قیمت‌های خود را در هفته مورد بررسی کاهش دهند. از طرف دیگر به دلیل تعطیلات سال نو در چین، تقاضای خرید بیلت توسط خریداران جنوب شرق آسیا نیز کاهش یافت و تولیدکنندگان را وادار به تجدید نظر در قیمت‌ها کرد. تولیدکنندگان بیلت کشورهای CIS در حال تکمیل سفارش فروش ماه فوریه می‌باشند و طی دو هفته آینده قیمت فروش بیلت آنها برای تولید ماه مارس اعلام خواهد شد. در هفته مورد بررسی، قیمت معاملاتی بیلت بر مبنای سی اف آر بنادر کشورهای منطقه خلیج فارس ۶۸۰-۶۷۰ دلار/تن، سی اف آر اعلام شده است که در مقایسه با هفته قبل بالغ بر ۱۰ دلار/تن رشد داشته است. در بازار داخلی ایران، قیمت فروش بیلت توسط تجار در حال کاهش است. واردکنندگان بیلت در حال حاضر قیمت ۶۷۵-۶۴۰ دلار/تن، تحویل انبار بنادر شمالی را پیشنهاد می‌کنند، در حالی‌که قیمت دو هفته قبل حدود ۶۹۵-۶۵۵ دلار/تن بوده است. بر خلاف روند نزولی قیمت فروش بیلت در بازار داخل ایران، قیمت پیشنهادی عرضه‌کنندگان بیلت کشورهای CIS به مقصد ایران به سطح ۶۹۰-۶۸۰ دلار/تن، سی اف آر بنادر شمالی افزایش یافته است. هر چند آنها هنوز موفق به اخذ سفارش در قیمت‌های جدید نشده اند و خریداران قیمت‌های جدید پیشنهادی را نمی‌پذیرند.